حمله نظامیان اسرائیل به چند نقطه کرانه باختری

کدخبر: ۶۲۸۳۲۲
اقتصادنیوز: نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری در سایه همدستی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با آنها حمله کردند.
حمله نظامیان اسرائیل به چند نقطه کرانه باختری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، همزمان با ادامه حملات شبانه نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای کرانه باختری، سه‌شنبه شب درگیری‌های مسلحانه میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر «طوباس» واقع در شمال کرانه باختری رخ داد.

بر پایه گزارش شبکه الجزیره، منابع محلی اعلام کردند که رزمندگان مقاومت پس از مشاهده یک نیروی نظامی صهیونیست در منطقه، برای تدارک مقابله با حمله احتمالی آنها به شهر طوباس به خیابان‌های شهر آمدند اما با نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان مواجه شدند که منجر به شکل‌گیری درگیری میان آنها شد.

خبر مرتبط
هشدار سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به رفح/ غذایی برای ساکنان باقی نمانده است

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نسبت به عواقب حمله اسرائیل به رفح هشدار داد.

همزمان نظامیان رژیم صهیونیستی به چند منطقه در کرانه باختری از جمله شهر «قلقیلیه» و «نابلس» یورش بردند.

صهیونیست‌ها همچنین به شهر «دورا» در جنوب الخلیل و همچنین منطقه «عین عرب» در مرکز الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری یورش برده و ایست بازرسی را در آنجا ایجاد کردند.

در همین حال، شهرک نشینان نیز به کشاورزان و چوپانان روستای «مسافر یطا» در جنوب الخلیل حمله کردند و از رسیدن آنها به زمین‌هایشان جلوگیری کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی نیز به منطقه «الظهر» در شهر «بیت امر» در شمال الخلیل به خانه‌های شهروندان فلسطینی یورش بردند و آنها را تفتیش کردند.

بامداد امروز نیز نیروهای اشغالگر منطقه مجاور مجتمع پزشکی فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری را محاصره کردند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در جریان درگیری‌هایی که میان نظامیان آن و مبارزان فلسطینی در «جنین» و اردوگاه آن رخ داد، دو تن از نظامیان این رژیم زخمی شدند.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است. در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین از بازداشت صدها فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی