بوم‌گردی‌های موفق معرفی می‌شوند

کدخبر: ۶۳۷۳۱۳
اقتصادنیوز : رییس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت که بوم‌گردی‌های موفق به عنوان الگو تجلیل و معرفی می‌شوند.
بوم‌گردی‌های موفق معرفی می‌شوند

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، یاور عبیری رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در راستای اهداف جامعه؛ قصد داریم تا بوم گردی‌های موفق را به عنوان الگو معرفی کنیم شاخص این معرفی نیز در حوزه‌های مختلفی از جمله احترام به محیط زیست، منابع طبیعی، صنایع دستی، حیات وحش و غیره است. بوم گردی‌هایی که در این حوزه‌ها خوب فعالیت کرده باشند، شاخص‌ها را بررسی کرده و به عنوان الگو معرفی می‌کنیم تا بتوان آن را تکثیر کرد.

وی گفت: به همین دلیل جشنواره کاراکترهای بوم گردی را با حضور مدیران ۳۵۰ بوم گردی در کشور برگزار کردیم و معتقدیم که هر فردی می‌تواند به عنوان کاراکتر برای آن بوم گردی، مهمان جذب کند.

عبیری بیان کرد: آئین‌های مختلفی در برنامه اجرا شد قصد داریم این برنامه‌ها را در سال پیش رو پررنگ‌تر در بوم گردی‌ها اجرا کنیم. چون بوم گردی‌ها هستند که بسیاری از آئین‌ها و رسوم از یاد رفته را احیا می‌کنند.

عبیری با بیان اینکه بوم گردی‌ها حافظ میراث کهن ما هستند گفت: بسیاری از بوم گردی‌ها از شاخص برگزاری رویداد استفاده می‌کنند و در بیشتر آنها آئین‌های سنتی حتی شاهنامه و حافظ خوانی انجام می‌شود که می‌توان به آن به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی برای معرفی بوم گردی برتر توجه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید