نقش شرکت های دانش بنیان در تولید کاغذ/ امید به کاغذ بازمی گردد

کدخبر: ۶۴۵۶۹۵
اقتصادنیوز: نشست کارگروه نشر و کاغذ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ در حاشیه دومین روز از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
نقش شرکت های دانش بنیان در تولید کاغذ/ امید به کاغذ بازمی گردد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در نشست کارگروه نشر و کاغذ که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و با هدف بررسی و رفع موانع افزایش تولید کاغذ و چالش‌های حوزه کتاب سیار در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم تولید کاغذ پنج هزار تن بود که انشاالله با افتتاح مجموعه‌های جدید تولیدی این رقم به بیش از ۱۳۰ تن خواهد رسید.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: مجموعه‌ای که انشاالله قرار است در شیراز افتتاح شود به دلیل استفاده از ضایعات کاغذ به جای چوب تاثیر منفی بر محیط زیست از خود برجای نمی‌گذارد که اتفاقی مبارک در این حوزه محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در ماشین آلات این مجموعه، از فنآوری‌های نو استفاده می‌شود، فرزندانمان در شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه وارد شدند و هر روز در این حوزه در حال پیشرفت هستیم.

خبر مرتبط
رئیسی دستور داد/ تکلیف مونوریل روشن شد

اقتصادنیوز: رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان قم پس از شنیدن گزارش موانع پیش‌روی تکمیل دو طرح عظیم منوریل و فرودگاه بین‌المللی قم، دستورات لازم برای رفع مشکلات و آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها را صادر کرد.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت کتابخانه‌های عمومی گفت: اقدامات دیگری هم انجام شده است؛ نیازمند گسترش کتابخانه‌های عمومی هستیم و در چند ماه آینده بزرگترین کتابخانه منطقه در اراک افتتاح خواهد شد و چندین مورد از کتابخانه‌های مرکزی را در شهر‌های مختلف افتتاح کردیم.

وی افزود: پس از افتتاح یکی از کتابخانه‌ها شاهد بودیم مردم برای ثبت نام در آن صف کشیدند، حوزه کتاب نقطه قوت تاریخی ایران است.

خبر مرتبط
اولین سندی که رئیسی لغو کرد چه بود؟

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور گفت: در ابتدای دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، لغو سند ۲۰۳۰ تصویب شده بود و یکی از اسنادی که در همان آغاز لغو کردم همین سند ۲۰۳۰ بود.

بررسی راهکار‌های برداشت موانع افزایش تولید کاغذ، چالش‌های حوزه کتاب، مشکلات کارخانه‌های تولید کاغذ، تسهیلات مالی، چالش‌های ارزی، مشکلات حوزه کتب دانشگاهی و معافیت مالیات ناشران حوزه نشر از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی