ارمغان آمارها برای قیمت طلا

اتفاقی بی نظیر برای بیت کوین پس از 4 سال

کدخبر: ۴۱۸۸۲۹
در هفته جاری به نظر می رسد سرمایه گذاران طلا به بازده خزانه داری آمریکا و تورم این کشور توجه دارند. در بازار بیت کوین نیز یک اتفاق نادر پس از چهار رخ داده است. توافق ذی نفعان برای به روز سانی
اتفاقی بی نظیر برای بیت کوین پس از 4 سال

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته ای که گذشته دو داده مهم اقتصادی جهان را تکان داد نرخ تورم برای مصرف کنندگان در آمریکا که بالاترین رقم در 13 سال گذشته بود و نرخ تورم تولید کننده در چین که به عدد بالای 9 درصد رسیده بود. آمار اولی نشان می دهد که تورم در آمریکا خیز برداشته و حتی از میزان پیش بینی ها بیشتر است اگر مصرف کنندگان و سرمایه گذاران احساس کنند این تورم موقت نیست می تواند پناهگاهایی مانند طلا و ارزهای دیجیتالی را تقویت کند. آمار چین هم علاوه بر اینکه هشدار تورمی برای این کشور به دنبال دارد از جهت اثر گذاری بر بازارهای کالایی نیز مهم است. زیرا تورم 9 درصدی بیانگر افزایش هزینه های تولید در این کشور و افزایش قیمت تمام شده است.

سیگنال صعودی ایلان ماسک به بیت کوین

در هفته پیش رو مهم ترین خبر نشست فدرال رزور است که درباره سیاست های اقتصادی آمریکا قرار تصمیم گیری کند،براساس گزارش اقتصادنیوز، یک هفته شلوغ تر از تقویم اقتصادی است.

هفته برای دلار

در اوایل هفته ، تورم عمده فروشی و آمار فروش خرده فروشی در کانون توجه قرار خواهد گرفت. در حالی که ارقام تورم همچنان یک متغیر کلیدی مورد توجه است ، فروش عمده احتمالاً نقطه اصلی خواهد بود.

در روز پنجشنبه ، ادعای هفتگی بیکاری نیز تأثیر خواهد گذاشت.

سایر آمارها شامل تولید صنعتی ، داده های بخش مسکن و تعداد تولیدات خارج از ایالت نیویورک است. با این حال انتظار نداریم که اینها تأثیر زیادی در هفته داشته باشند.

در جبهه سیاست های پولی ، تصمیم اصلی سیاست پولی فدرال رزرو در ژوئن (تیر) خواهد بود.

بازارها انتظار دارند بحث در مورد کاهش برنامه خرید دارایی آغاز شود. آیا صحبت از تغییر تمایل به سمت نرخ بهره خواهد بود؟ پیش بینی ها کلید را در خود نگه می دارند.

در هفته ، دلار با افزایش 0.46٪ به 90.555 رسید.

هفته برای یورو

در جبهه داده های اقتصادی یک هفته نسبتاً آرام است.آمار تولید ، تجارت و رشد دستمزد منطقه یورو دوشنبه تا چهارشنبه اعلام می شود. با توجه به اینکه بازارها چیز دیگری در نظر ندارند ، می توان انتظار داشت که اعداد تحت تأثیر قرار گیرند. ارقام نهایی تورم در ماه مه (خرداد) نیز برای فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و منطقه یورو اعلام می شود.

یورو هفته با افت 0.48 درصدی به 1.2108 دلار رسید.

photo_2021-06-13_12-59-15

هفته برای طلا

طلا در پایان هفته خود نتوانست سطح 1900 دلار در هر اونس را حفظ کند. و گفته می شود قیمت ها تا رسیدن به سطح 1950 دلار در هر اونس متزلزل باقی می مانند ، جایی که خریداران جدید می خواهند طلا را به 2000 دلار برسانند.

فضای طلا جمعه صعودی شد اما با افزایش بازده دلار و اوراق خزانه داری آمریکا این فضا حفظ نشد.

بارت ملک ، رئیس استراتژی جهانی TD Securities ، گفت: دلار آمریکا در حال صعود است ، بازدهی خزانه داری ایالات متحده اندکی در حال افزایش است.

این عقب نشینی در اواخر هفته ، بسیاری از کارشناسان را به خصوص پس از مشاهده نرخ تورم سالانه در بالاترین سطح از سال 2008 ، جلب توجه کرده است. اما تحلیلگران هنوز تورم 5 درصدی  ماه مه (خرداد) را موقتی می دانند.

 

هفته برای بیت کوین

اولین ارتقا استخراج کننده بیت کوین طی چهار سال اخیر در سراسر جهان تأیید شده است. این یک  اتفاق نظر بین ذینفعان نادر است و کارشناسان رمزنگاری به CNBC می گویند که معاملات بسیار مهمی برای محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در جهان است. این اتفاق کم نظیر برای بروز رسانی انجام شده است که به آن بروزرسانی Taproot گفته می شود (تپروت Taproot، بروز رسانی‌های زیادی بر روی شبکه‌ی بیت کوین انجام شده‌است که تپروت مهم‌ترین آن به‌شمار می‌رود. ایجاد هرگونه تغییری در شبکه‌ی بیت کوین دشوار است، زیرا نهاد واسطی برای تصمیم‌گیری در این زمینه وجود ندارد و مشترکان شبکه باید در مورد آن به توافق برسند. بنابراین پشتیبانی از تپ روت نشان می‌دهد که این به روز رسانی مسئله‌ی بسیار مهمی است. تپ روت یک سافت فورک است که منجر به بهبود عملکرد بیت کوین و توسعه‌ی بازار آن می‌شود و چشم‌انداز روشنی را برای آن به ارمغان میاورد.) و قرار است در ماه نوامبر(آذر) اعمال شود. هنگامی که این کار انجام شود ، به معنای حفظ حریم خصوصی و کارآیی بیشتر معاملات است - و مهمتر از همه ، قفل پتانسیل برای قراردادهای هوشمند ، یکی از ویژگی های اصلی فناوری بلاکچین آن است که واسطه ها را از پیچیده ترین معاملات نیز حذف می کند.

آلیس کیلین ، بنیانگذار و شریک مدیر شرکت سرمایه گذاری بیت کوین Stillmark ، گفت: "Taproot مهم است ، زیرا این فرصت گسترده ای را برای کارآفرینان علاقه مند به گسترش سودمندی بیت کوین ایجاد می کند."

 همچنین به نظر برخی تحلیلگران قیمت بیت‌کوین اکنون بیشتر بازیچه نهنگ‌های بازار است تا قیمت‌گذاری حاصل از عرضه و تقاضای خرده سرمایه‌گذاران.

شرکت تجارت کوانتومی QCP در یادداشت سرمایه‌گذاری اخیر خود گفت: «به نظر می‌رسد بازار در جایی بین ترس نزولی و انتظار برای حرکت قرار گرفته است.» «حجم خرده‌فروشی کاهش یافته و حرکت نهنگ‌ها بر عملکرد قیمت مسلط است.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید