عرضه هفتگی دلار متشکل 25 درصد کاهش یافت

تغییر کانال قیمت دلار در بازار ارز رسمی

کدخبر: ۴۲۷۷۳۶
متوسط هفتگی قیمت دلار و یورو متشکل افت کردند و به کانال قیمتی پایین‌تر وارد شدند. عرضه هفتگی یورو متشکل در سه هفته اخیر زیر یک میلیون قرار داشت.
تغییر کانال قیمت دلار در بازار ارز رسمی

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت متوسط هفتگی دلار و یورو متشکل در هفته اخیر نسبت به هفته گذشته افت کرد. متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل برای دومین هفته متوالی پایین آمد و به کانال 23 هزار تومان وارد شد. دفعه قبل که متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل در کانال 23 هزار تومان قرار گرفته بود به حدود یک ماه پیش باز می‌گردد. متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل روی 23 هزار و 991 تومان قرار دارد و باید دید دلار متشکل در هفته آتی به نوسان در کانال 23 هزار تومان ادامه می‌دهد یا اینکه اخبار برجامی دوباره قیمت را به کانال 24 هزار تومان هدایت می‌کنند.

قیمت متوسط هفتگی یورو متشکل نیز در هفته اخیر مانند دلار تغییر کانال داد. متوسط هفتگی قیمت یورو از کانال 29 هزار تومان به کانال 28 هزار تومان وارد شد و روی 28 هزار و 534 تومان قرار گرفت.

1

کاهش حجم عرضه دلار و یورو متشکل

عرضه دلار و یورو در بازار متشکل ارزی در هفته اخیر کمتر از هفته گذشته بود. بازار متشکل از روز سه‌شنبه هفته اخیر تعطیل بود و بخشی از افت حجم مبادلات به خاطر این تعطیلی توجیه می‌شود. اما حتی اگر این تعطیلی را در نظر بگیریم حجم مبادلات در بازار یورو بسیار پایین بود. حجم مبادلات یورو متشکل در هفته اخیر نزدیک به 658 هزار بود. این رقم از هفته دوم سال جاری سابقه نداشت. به طور کلی عرضه یورو در سه هفته اخیر در سطوح بسیار پایینی قرار داشت و حتی به یک میلیون نیز نرسید. این در حالی است که بیشترین عرضه هفتگی یورو در سال جدید که به هفته نهم سال جاری مربوط می‌شود در حدود 13 میلیون و 603 هزار بوده است.  

حجم مبادله دلار متشکل نیز نسبت به هفته گذشته افت کرد. مبادله دلار در هفته اخیر حدود 16 میلیون و 866 هزار بود که از حجم عرضه در هفته گذشته حدود 25 درصد پایین‌تر است.

2

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و سنا

روند قیمتی در بازار آزاد و سامانه سنا نیز مانند بازار متشکل برای دلار نزولی بود. متوسط هفتگی قیمت دلار سنا در هفته اخیر به 24 هزار و 207 تومان رسید و متوسط هفتگی قیمت دلار بازار آزاد روی 24 هزار و 560 تومان قرار گرفت. دلار بازار آزاد در هفته گذشته مرز حساس 24 هزار و 800 تومان را از دست داده بود و در هفته اخیر نتواسنت آن را پس بگیرد. باید دید روند قیمتی دلار در هفته پیش چگونه رقم می‌خورد و آیا مسیر حرکت دلار افزایشی خواهد شد یا خیر؟

3

تغییر کانال قیمتی یورو سنا و آزاد

قیمت یورو در سامانه سنا و بازار آزاد افت کرد. متوسط هفتگی یورو سنا به کانال 28 هزار وارد شد و روی 28 هزار و 822 تومان قرار گرفت. یورو بازار آزاد نیز تغییر کانال داد و با افت قیمت روی 28 هزار و 996 تومان ایستاد.

4

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید