افزایش دامنه نواسان بیت‌کوین و اتریوم

طلا چشم‌انتظار جلسه فدرال رزرو

کدخبر: ۴۴۲۴۱۷
اقتصادنیوز: بازار طلا فردا انتظار نتیجه جلسه فدرال رزرو را می‌کشد. شروع تیپرینگ در موعد مقرر می‌تواند قیمت طلا را پایین بکشد و تعویق تیپرینگ به خاطر حمایت از بازار سهام می‌تواند یک شوک مثبت به قیمت طلا وارد کند.
طلا چشم‌انتظار جلسه فدرال رزرو

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته افزایش یافت و رقم‌هایی بالای 1780 دلار را به ثبت رساند. قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته 1774 دلار بود. قیمت طلا در اولین ساعات معاملات امروز در دامنه‌ای محدود نزدیک به مرز 1780 دلار نوسان می‌کرد و در ساعت 12 و 43 دقیقه ظهر به وقت ایران روی 1774 دلار قرار داشت.

قیمت طلا در انتظار جلسه فدرال رزرو

جلسه کمیته بازار باز فدرال رزرو این هفته برگزار می‌شود. خروجی این جلسه برای فعالان بازار طلا مهم است. احتمالا در این جلسه تصویری از برنامه‌های مربوط به نرخ بهره این بانک تا سال 2024 ارائه می‌شود. اما سوال مهمتر این است که آیا فدرال رزرو برنامه تیپرینگ خود را در موعد مقرر و تا پایان سال 2021 عملی خواهد کرد یا خیر. در حال حاضر فدرال رزرو ماهانه به ارزش 120 میلیارد دلار دارایی خریداری می‌کند و کاهش خرید دارایی در موعد مقرر می‌تواند یک شوک منفی به قیمت طلا وارد کند. از طرف دیگر اگر فدرال برای حمایت از سهام برنامه تیپرینگ را به تعویق بیاندازد می‌تواند واکنش مثبت قیمت طلا را موجب شود.

قیمت بیت کوین کاهش یافت

تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت و 7 روز گذشته منفی بود. قیمت این ارز دیجیتال در ساعت 12 و 45 دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی 42 هزار و 221 دلار قرار داشت و سرمایه آن به 795 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 43 هزار و 308 و کمترین قیمت آن 39 هزار و 788 دلار بود و این دو رقم حدود 10 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

افزایش دامنه نوسان قیمت در بازار رمزارزها

بیشترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 3 هزار و 102 دلار و کمترین قیمت آن 2 هزار و 676 دلار بود. تغییرات قیمتی این ارز دیجیتال در 24 ساعت و 7 روز گذشته منفی بود و قیمت آن روی 2 هزار و 919 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم به 344 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن حدود 16 درصد اختلاف داشتند. به نظر می‌رسد با افت قیمت ارزهای دیجیتال دامنه نوسان قیمتی این دارایی‌ها که می‌تواند نشانه‌ای از شاخص ریسک در معاملات باشد افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید