بازار جهانی در روزی که گذشت

اتریوم فراتر از بیت‌کوین/قیمت 2 هزار دلاری برای طلا؟

کدخبر: ۴۵۰۰۰۷
در روزی که گذشت طلا مرز ۱۸۰۰ دلار را شکست و بیت کوین و اتریوم نیز با افزایش قیمت رو به رو شدند.
اتریوم فراتر از بیت‌کوین/قیمت 2 هزار دلاری برای طلا؟

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طلا روز دوشنبه به بالای 1800 دلار در هر اونس بازگشت، زیرا بازدهی خزانه داری در بحبوحه افزایش ریسک کاهش داشت که به سود فلز زرد نیز تمام شد.

فعال ترین قرارداد آتی طلای آمریکا، دسامبر(دی)، 10.50 دلار یا 0.6 درصد افزایش یافت و در کامکس نیویورک به 1806.80 دلار در هر اونس رسید.

این اولین بار از اواسط سپتامبر(شهریور) بود که یک قرارداد آتی طلا بالاتر از سطح 1800 دلار قرار گرفت، این قرارداد طلای طولانی مدت کلیدی برای ورود مجدد به مناطق رکورددار بالای سطح 2هزار دلاری عنوان می شود.

اد مویا، سرپرست تحقیقات قاره آمریکا در پلتفرم معاملات آنلاین OANDA، گفت: «به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از تورم طولانی‌تر و همچنان که اروپا و آسیا به مبارزه با کووید ادامه می‌دهند، قیمت طلا به بالای 1800 دلار بازگشت. طلا می تواند در سطح 1840 دلار با مقاومت روبرو شود و سطح 1875 دلار مقاومت عمده ای را ایجاد کند.»

بازدهی اوراق معیار خزانه داری اسکناس 10 ساله آمریکا پس از رسیدن به اوج پنج ماهه 1.7 درصدی در هفته گذشته به پایین ترین سطح 1.6240 درصدی رسید و هزینه فرصت برای نگهداری طلای بدون بازده را کاهش داد.

بیت کوین

آینده روشن برای اتریوم

در روزی که گذشت هم بیت کوین و هم اتریوم بیش از ۳ درصد افزایش را تجربه کردند.  بیت کوین همزمان با آغاز معاملات هفتگی در بازارهای سهام آمریکا شروع به رشد کرد و توانست بخشی از عقب نشینی قیمتی اخیر خود را جبران کند.

اما به نظر می رسد اتریوم افزایش بیشتری را نسبت به بیت کوین خواهد داشت. چشم انداز فنی نشان می دهد دومین ارز رمزپایه بزرگ بیش از 8 درصد در برابر رقیب برتر خود رشد خواهد کرد.

coindesk-ETH-chart-2021-10-25

coindesk-BTC-chart-2021-10-25

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید