پیش بینی قیمت دلار در روز 9 آبان

مقاومت قیمت دلار در برابر نزول؟

کدخبر: ۴۵۱۰۹۸
رصد قیمت دلار فردایی و قیمت دلار در بازار هرات نشان می دهد قیمت دلار در بازار آزاد امروز 9 آبان تمایل به نزول ندارد و معامله گران به دنبال مقاومت هستند. اما حرف های بایدن می تواند شیب نزول را تندتر کند.
مقاومت قیمت دلار در برابر نزول؟

به گزارش اقتصادنیوز ، با رسیدن هر خبر ی از مذاکرات برجام ، بازار ارز تهران آرایش جدیدی به خود می گیرد . سرنوشت برجام و قیمت دلار این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به هم گره خورده است و معامله گران  دلار چشم انتظار سیگنال های تازه ای از برجام هستند.

قیمت دلار در آخرین ساعات  معاملات نقدی روز شنبه  مرز  مهم 27 هزارو 500 تومان را از دست داد و با 90 تومان کاهش با قیمت 27 هزار و 480 تومان بسته شد. 

با این اتفاق موج دوم فروش ها در بازار ارز شروع خواهد شد. متغیر دومی که برای بازیگران ارزی اهمیت دارد،‌ محدوده 7هزار و 500 تومانی حواله درهم است.  کاهش حواله درهم به زیر سطح یاد شده، انتظارات کاهشی در بازار ارز داخلی را بیشتر خواهد کرد. خط حمایت بعدی برای قیمت دلار محدوده 26 هزار و 800 تومان خواهد بود.

سیگنال های مثبت از برجام

این روز ها طرف های دخیل در مذاکرات هسته ای سیگنال های مثبت و منفی را به طرف همدیگر پاس کاری می کنند و توپ برجام هر بار در زمین یکی از گروه های طرف حساب برجام می افتد. رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهار نظر درباره برجام گفت:  مذاکرات قرار است از سر گرفته شود. در کانال های معامله گران این سخن رئیس جمهور آمریکا که اگر ایران تغییر مسیر دهد تحریم ها لغو می شود برجسته شد. تا قبل از انتشار این اظهار نظر در بازار هرات و فردایی معامله گران تلاش داشتند سطح قیمتی را حفظ کنند.

کشورهای غربی از جمله آمریکا، در ماه‌های گذشته شش دور مذاکرات پیرامون احیای توافق هسته‌ای در وین را برگزار کردند. این مذاکرات میان ایران و دیگر اعضای کمیسیون مشترک برجام و با حضور آمریکا در محل مذاکرات برگزار شد. البته ایران و آمریکا مذاکرات مستقیمی نداشتند و تنها از طریق نمایندگان دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات در جریان مواضع یکدیگر قرار می‌گرفتند.برگزاری دور هفتم این مذاکرات تا پس از تشکیل دولت سید ابراهیم رئیسی، به تاخیر افتاده بود. در روزهای اخیر صحبت هایی از شروع مذاکرات شنیده می شود.

رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با احتمال تجدید مذاکرات با ایران در هفته‌های آتی روز شنبه در را برای لغو تحریم ها به عنوان بخشی از تلاش دیپلماتیک برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط تهران باز کرد. با عین برخی مواضع گروه بیست در خصوص تعلل ایران از نگاه معامله گران می تواند اینرسی تخلیه این موضع مثبت در بازار شود.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی 27 هزار و 530 تومان قرار گرفت. این قیمت نقدی روز شنبه 50 تومان بالاتر بود.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت رفتند. با توجه به اینکه بازار ارز تهران روند قیمت دلار  هرات  را رصد می کند این سیگنال می تواند  امروز باعث افزایش قیمت دلار شود.

دلار پشت خطی

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم 

قیمت درهم امارات جمعه شب گذشته 7هزار و 550 تومان اعلام شد. قیمت درهم پشت خطی دیشب  7 هزار و 500 تومان نرخ گذاری شد که نسبت به قیمت درهم در باز ار نقدی روز شنبه دارای ثبات است.   دیشب  قیمت طلایی درهم نیز از سوی معامله گران 7 هزار و 520 تومان برآورد شد که در مقایسه با قیمت طلایی شب قبل تغییر خاصی نداشت. با این حساب  امروز از کانال درهم علامت افزایشی مخابره نمی شود.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

در کانال مربوط به قیمت دلار فردایی دیشب  نرخ ارز آمریکایی  در ساعت 21:56 به وقت تهران 27 هزار و 520 تومان اعلام شد که نسبت به قیمت نقدی آن 40 تومان بالاتر بود. با این وجود می توان پیش بینی کرد که قیمت دلار امروز تمایل به نزول ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید