وضعیت بازار میوه شب عید

کدخبر: ۲۷۴۲۰۲
اقتصادنیوز: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف سیب کشور ۲۴ کیلوگرم است و امسال سه میلیون و ۷۷۰ هزار تن سیب در کشور تولید شد کمبود سیب وجود ندارد و نیازی به واردات نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، حسین شیرزاد در گفتگوی ویژه خبری گفت: تعداد مکان‌های توزیع میوه تنظیم بازار ۲۲.۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یک درصد مداخله بازاری در بخش میوه داشته ایم گفت: امسال اختیار عرضه میوه را به کمیته‌های استانی واگذار کرده ایم و قیمت پرتقال تا ۲۰ درصد و قیمت سیب ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر قیمت خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای نخستین بار در استان یزد مردم با استفاده از اپلیکیشن می‌توانند میوه تنظیم بازار سفارش دهند و در منزل تحویل بگیرند.

شیرزاد گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف سیب کشور ۲۴ کیلوگرم است و امسال سه میلیون و ۷۷۰ هزار تن سیب در کشور تولید شد کمبود سیب وجود ندارد و نیازی به واردات نیست.

وی افزود: اتحادیه‌های تعاونی مباشر ما ۴.۵ میلیون عضو و سابقه ۵۷ ساله در تهیه و توزیع میوه دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش خصوصی باید از شرکت‌های بزرگی تشکیل شده باشد که بتوانند به موقع وارد بازار شوند و به دولت کمک کنند گفت: امسال به اتحادیه‌های روستایی نقش بیشتری برای تامین میوه شب عید داده شد.

شیرزاد افزود: ۳۰ هزار تن سیب و ۴۰ هزار تن پرتقال از کشاورزان خریداری شد.

وی گفت: از باغداران شمال پرتقال تامسون سه هزار و ۱۰۰ تا چهار هزار تومان، والنسیا جنوب از چهار هزار و ۲۰۰ تا ۵ هزار و ۱۰۰ تومان و سیب از ۶ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۸ هزار تومان برای ذخیره سازی میوه تنظیم بازار شب عید خریداری شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در دو روز گذشته قیمت میانگین تنظیم بازار سیب ۷ هزار و ۳۷۵ تومان، پرتقال شمال سه هزار و ۶۰۰ تومان و پرتقال والنسیا جنوب چهار هزار و ۷۸۵ تومان توزیع شده است.

شیرزاد گفت: هزار و ۵۰۰ مرکز عرضه میوه شب عید در سراسر کشور آماده شده که از این تعداد ۴۳ درصد را صنوف و ۵۷ درصد غرفه‌ها را میادین تره بار آماده کرده اند.

وی با بیان اینکه بر توزیع میوه شب عید نظارت می‌شود افزود: سامانه‌ای نیز امسال برای نظارت کامل بر توزیع میوه شب عید ایجاد شده که مشخصات مراحل و اشخاص توزیع کننده میوه در آن وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید