ارتش روسیه در حال آماده باش جنگی+هشدار پوتین

کدخبر: ۲۰۷۱۷۰
منابع عربی خبر دادند که ارتش روسیه نیروهای خود را به حال آماده باش کاملا جنگی درآورده است. پوتین نیز نسبت به اقدامات تحریک آمیز آمریکا و لحن آنها هشدار جدی داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، المصدر نیوز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت ارتش روسیه به طور ناگهانی نیروهای خود را به حال آماده‌باش کامل جنگی درآورده است. المصدر نیوز همچنین از تحرک خودروهای جنگی و سامانه های موشکی روسیه در سراسر این کشور خبر داد.

در گزارش المصدر نیوز آمده است تحرک نیروهای روسیه بیش از همه در بخش غربی این کشور، نزدیک مرزهای اوکراین و بلاروس و همچنین منطقه «ترانس بایکال» و خاور دور دیده می شود. این گزارش می افزاید: روزهای هشتم و نهم آوریل سال جاری میلادی (امروز و روز گذشته) شاهد تحرکات خودروهای نظامی و نفربرهای زرهی بزرگ و همچنین سامانه های موشکی «اسکندر» با پشتیبانی دفاع هوایی بودیم. برخی از منابع نیز از استقرار سامانه های فرماندهی و کنترل در پایگاه های دریایی اصلی و فرودگاه های نظامی روسیه خبر می دهند. این در حالی است که مقامات دفاعی روسیه از اظهارنظر دراین باره خودداری کرده اند.

برخی کارشناسان تحرکات اخیر نیروها و تجهیزات نظامی روسیه را به سبب بیم حمله احتمالی آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به سوریه پس از ادعاهای اخیر درباره حمله شیمیایی به دوما می دانند.

از سوی دیگر، استفان پولتوراک، وزیر دفاع اوکراین، نیز مدعی شد روسیه 11 گردان متشکل از هفتاد و هفت هزار نیرو را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است. 

همچنین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور روسیه پس از آنکه همتای آمریکایی‌اش علناً گفت که شاید حمله شیمیایی اخیر سوریه کار مسکو باشد، نسبت به تبعات اقدامات تحریک‌آمیز و گمانه‌زنی‌های بی‌اساس، هشدار داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پس از صدور بیانیه‌های متعدد از سوی دولت‌های غربی و هم پیمانان آنها در خصوص حملات شیمیایی بامداد دیروز در منطقه دومای سوریه، به غربی‌ها در خصوص تبعات سخنان تحریک‌آمیزشان هشدار داد.

آنطور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، پوتین در مکالمه تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، به این جنجال‌های رسانه‌ای پاسخ داده و نسبت به تبعات این «اقدامات تحریک‌آمیز و سخنان مبتنی بر حدس و گمان» هشدار داده است.

آنطور که در بیانیه کرملین آمده است «طرف روسی (در مکالمه با مرکل) بر غیرقابل‌قبول بودن اقدامات تحریک‌آمیز و سخنان مبتنی بر حدس و گمان در خصوص این موضوع (حمله به دوما) تأکید کرده است.»

امروز ترامپ علناً از روسیه نام برده و گفته بود «بالاخره خواهیم فهمید که آیا این حمله کار ایران، روسیه، رژیم اسد یا همه آنها بوده است.»

 

 
 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید