رئیس جمهور فرانسه: فشارهای آمریکا بر ایران فقط زمانی می‌تواند کارآمد باشد که برجام باقی بماند

کدخبر: ۲۴۱۱۲۲
اقتصاد نیوز: مکرون گفت که فشارهای آمریکا فقط زمانی می‌تواند کارآمد باشد که برجام باقی بماند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نیویورک به خبرنگاران گفت سیاست تحریم آمریکا در خصوص ایران فقط در صورتی می‌تواند تهران را وادار به مذاکره کند که اروپایی‌ها بتوانند اطمینان حاصل کنند که این کشور در توافق هسته‌ای بماند.

ماکرون گفت: شاید به دلیل اینکه ما می‌توانیم این چارچوب چندجانبه (توافق هسته‌ای) را حفظ کنیم، و از بدترین شرایط اجتناب کنیم، و به عنوان میانجی عمل کنیم، در حالی که تحریم‌های آمریکا ایجاد فشار کرده و از میزان پول برای توسعه طلبی ایران می‌کاهد، این می‌تواند فرآیندی که ما می‌خواهیم را شتاب بخشد.

وی افزود: ریسک اصلی راهبرد فشار این است که ایران را به سمت ازسرگیری فعالیت‌های هسته‌ایش سوق می‌دهد... پس اگر ما می‌خواهیم که این فشار علیه ایران نتیجه دهد، آنگاه ما باید اطمینان حاصل کنیم که این کشور بدترین گزینه را انتخاب نمی‌کند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در جلسه شورای امنیت به ریاست دونالد ترامپ گفته بود: ما درباره بحث ایران هم صدا هستیم. از آن زمان (سال 2015) تا الان امضا کنندگان توافق هسته‌ای دچار اختلاف شده‌اند. هدف ما این است که نگذاریم ایران به سلاح هسته‌ای برسد. برجام، توافق کامل نیست، اما توافق قاطع در این زمینه است. بحرانی که بخاطر تحریم‌های آمریکا بوجود آمده در حالی است که ایران پایبند به برجام است. برجام باید تمام طرف ها کامل اجرا شود.

وی افزود: فکر می‌کنم ما باید یک راهبرد بلندمدت برای حل این بحران اقدام کنیم، نمی‌شود که با تحریم این کار را کرد. باید در چارچوب‌هایی باشد که ما بعد از انقضای برجام مد نظر داریم. برای همین ما باید موشک‌های بالستیک را مورد بحث و بررسی قرار دهی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید