با راهکار‌های پیش پاافتاده حافظه خودر ا تقویت کنید

کدخبر: ۲۶۵۳۶۳
اقتصادنیوز: یک مشاور خانواده گفت: افرادی که از بی‌نظمی و بهم ریختگی روند زندگی خود رنج می‌برند بیش از دیگران دچار افت حافظه می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز  مرجان پلویی کارشناس ارشد روانشناسی عمومی و مشاور خانواده  گفت: در دنیای امروز افراد بیش از گذشته دچار اختلال تمرکز می‌شوند، زیرا بیشتر درگیر مشکلاتی هستند که بر روان آنها تاثیر می‌گذارد.

وی در ادامه گفت: در اولین قدم برای درمان اختلال تمرکز باید سلامت روان فرد بررسی شود، زیرا در افرادی که دچار افسردگی هستند اختلال تمرکز و حافظه جزو اولین علائمی است که مشاهده می‌شود، کودکان بیش فعال نیز که برای انجام تکالیف درسی و وظایف محوله تمرکز کافی ندارند به این اختلال مبتلا خواهند شد.

این روانپزشک در رابطه با اختلال تمرکز در افراد طبیعی جامعه، گفت: علت اختلال تمرکز در افرادی که دارای بهداشت روانی هستند، اشتغال ذهنی است، اختلالی که در بحران‌های مقطعی مثبت و منفی روزمره ایجاد شده و با ایجاد حس ناتوانی در فرد پس از اتمام آن دوباره تمرکز فرد به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

پلویی درباره درمان این اختلال گفت: برای بالا رفتن تمرکز باید کار‌های خود را به صورت منظم یادداشت برداری کرد و با اولویت بندی درست و طبق برنامه ریزی در طول روز آنها را انجام داد.

وی تشریح کرد: افرادی که از بی‌نظمی و بهم ریختگی روند زندگی خود رنج می‌برند بیش از دیگران دچار این اختلال می‌شوند؛ ممکن است این بی‌نظمی‌ها ریشه در طرحواره‌های روان فرد داشته باشد که به کودکی فرد، رفتار‌ها و آموزش‌هایی که داشته‌ است باز می‌گردد.، در این بین برخی افراد تصور می‌کنند بهداشت روان دارند اما مکررا دچار اختلال در تمرکز و حافظه خود می‌شوند؛ اختلالی که از عدم وجود بهداشت روان نشات گرفته و با مراجعه به روانشناس یا روان پزشک و انجام کامل جلسات  روان درمانی  می توان به نتیجه مثبت دست یافت.

وی افزود: ما می‌توانیم در کنار برنامه ریزی با انجام ورزش‌هایی مانند یوگا، مدیتیشن و مطالعه کتاب به صورت مرتب و روزانه به تقویت حافظه و تمرکز خود کمک کرده و با داشتن رژیم غذایی مناسب و مصرف خوراک‌های مغز مانند گردو و ماهی و ..،پرهیز از مصرف فست فود‌ها کمک کننده این فرایند باشیم.

وی تاکید: اگر فرد از بهداشت روان برخوردار نباشد هرقدر هم که تلاش کند نمی‌تواند با برنامه ریزی‌ و رژیم غذایی مناسب و تمرینات مغزی نتیجه مطلوب خود را به دست آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید