از سوی مدیر «بلک‌واتر» مطرح شد؛

یک افشاگری جدید درباره ترامپ

کدخبر: ۲۷۲۸۶۰
اقتصادنیوز؛ «اریک پرینس» مدیرشرکت امنیتی خصوصی«بلک واتر» آمریکا که همچنین متحد «دونالدترامپ» رئیس جمهوری آمریکا محسوب می شود، از دروغ به کنگره درباره دخالت نداشتن در کمپین انتخابات آمریکا پرده برداشت.
یک افشاگری جدید درباره ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ پرینس روز جمعه درمصاحبه با شبکه الجزیره تصدیق کرد که با «ترامپ جونیور» پسر رئیس جمهوری آمریکا و برخی دیگر از مقامات در آگوست سال 2016 در برج ترامپ دیدار کرده است.

 

این در حالیست که او در پاسخ به اتهاماتش درباره کمک به کمپین ترامپ درنوامبر سال 2017، درکمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا قسم خورده بود که دخالتی در این کمپین به جز شرکت در نشست تامین کنندگان مالی نداشته و در واقع نقشی «غیر رسمی» در برنامه های تبلیغاتی انتخابات سال 2016 آمریکا داشته است. 

ظاهرا این اولین بار نیست که پرینس به مقامات مرتبط با تحقیقات «رابرت مولر» مسئول پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات گذشته آمریکا و تبانی با تیم ترامپ دروغ می گوید.

آوریل گذشته (فروردین 97) یکی از شاهدان تحقیقات مولر روایتی را درباره نشستی مرموز که ژانویه 2017 در جزایر سیشل با حضور پرینس برگزار شده بود ارائه داد که متفاوت از آنچه بود که خود پرینس گفته بود.

براساس گزارش ها،درنشست برج ترامپ«استفن میلر»مشاورکمپین ترامپ،«جورج نادر»تاجر آمریکایی-لبنانی ورابط غیر رسمی بین سیاستمداران آمریکایی و مقامات خاورمیانه از جمله امارات وعربستان، «جوئل زامل» که روابط نزدیکی با سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی دارد حضور داشتند. زامل همچنین در زمینه سوء استفاده از رسانه های اجتماعی تخصص دارد. 

دیلی میل نوشت:دراین نشست نادر این پیام را مخابره کرده که سعودی هاواماراتی ها علاقه مندند ترامپ در انتخابات پیروز شود.

نشست جنجال برانگیز برج ترامپ تاکنون توجه تیم تحقیقات مولر را به خود جلب کرده است. یک مقام ارشد دمکرات گفته است پرینس احتمالا قصد داشته یک کانال مخفی با روس ها ایجاد کند؛ اتهامی که خود او آن را رد می کند.

براساس گزارش ای بی سی نیوز،جورج نادرکه تاکنون چند بار از سوی تیم مولر مورد مصاحبه قرار گرفته گفته است نمایندگان اماراتی می خواستند یک تبعه روس نزدیک به کرملین را به کسی که رابطه نزدیکی با دولت آتی آمریکا دارد معرفی کنند. 

نیویورک تایمز پیشترگزارشی را درباره ارتباط مخفیانه امارات وعربستان با پسر ارشد ترامپ قبل از انتخابات آمریکا منتشر کرده بود که بر روابط پنهان مقام های واشنگتن با برخی سران عرب صحه می گذاشت. پسر ترامپ در اظهار نظر درباره چنین اتهامی برگزاری این دیدار را تایید اما تلاش کرده آن را کم اهمیت نشان دهد.

موسس بلاک واتر آمریکا که به دلیل اتهام کشتار غیرنظامیان عراقی به دست عوامل این شرکت مجبور شد نام شرکت خود را به «آکادمی» تغییر دهد در مصاحبه با الجزیره تصدیق کرد که این نشست همچنین به منظور «گفت وگو درباره سیاست ایران» بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز سال گذشته گزارش داده بود که پرینس مسئول سازمان دهی نشست برج ترامپ بوده است. این روزنامه به نقل از جورج نادر نوشت ماموران اماراتی و سعودی قصد داشتند به ترامپ برای راهیابی به کاخ سفید کمک کنند. 

ظاهرا اظهارات اخیر پرینس در شرایطی مطرح شده که از جورج نادر خواسته شده درباره تحقیقات گسترده تر کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا در باره سوء استفاده احتمالی ترامپ و متحدانش از قدرت، کارشکنی در مقابل اجرای عدالت و فساد همکاری کند. 

پرینس سال گذشته وعده داده بود با تیم رابرت مولر همکاری کند.تیم مولر از قرارچندین نشست انجام شده درسال 2017از جمله در جزیره سیشل را در زمان دیدار پرینس با یک بانکدار روس در این منطقه بررسی کرده است. 

پرینس تصدیق کرد که به سیشل رفته و در آنجا با یک مقام دولتی روس دیدار کرده هر چند که تکذیب کرده که به نمایندگی از دولت ترامپ در این نشست شرکت کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست پیشتر به نقل از مقامات عرب، اروپایی و آمریکایی گزارش داده بود که امارات متحده عربی در ژانویه سال 2017 نشست محرمانه ای را بین موسس بلک واتر و یک مقام نزدیک به «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهوری روسیه ظاهرا به عنوان بخشی از یک کانال ارتباطی پشت پرده بین مسکو و رئیس جمهور منتخب وقت آمریکا تشکیل داده بود. 

این نشست 9روز قبل از اغاز به کار دولت ترامپ در جزایر سیشل برگزار شد و امارات این نشست را به منظور بررسی قانع کردن روسیه به محدود کردن نقش خود در رابطه با ایران از جمله در سوریه برگزار کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید