با این روش تنفسی سلامت قلب و مغز خود را مهیا کنید

کدخبر: ۲۸۰۱۳۰
اقتصادنیوز: تحقیقات مقدماتی نشان می دهند که تکنیکی به نام آموزش القای نیرو های عضلانی می تواند عملکرد شناختی و فیزیکی و همچنین سلامت قلبی عروقی فرد را افزایش دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز  در این تحقیقات یک تکنیک ۵ دقیقه ای ارائه شده است که ممکن است فشار خون، خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش و توانایی شناختی و عملکرد ورزشی را افزایش دهد – در حالی که  نیاز چندانی به تحرک ندارد.

این روش موسوم به آموزش نیروی انسداد عضلانی (IMST) نامیده می شود و محققان این روش را در یک کارآزمایی بالینی تست کرده اند.IMST  اساسا تمرین قدرت برای عضلات است که در آن باید نفس کشید.

IMST شامل استنشاق از طریق یک دستگاه دستی مقاومتی به نام مربی عضلانی التهابی است. سازندگان آن ابتدا آن را برای افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه، برونشیت یا افرادی که از تهویه استفاده می کنند، توسعه دادند.

اما یافته های محققان در سال ۲۰۱۶ طی یک آزمایش ۶ هفته ای بر اثرات IMST در آپنه انسدادی خواب – نشان داد که استفاده ازاین دستگاه فشار خون را ۱۲ میلی متر جیوه کاهش می دهد. “فشار خون بالا”، یک عامل خطر عمده برای بیماری های قلبی عروقی است که یکی از مهم ترین علل مرگ در آمریکا است.

به همین دلیل محققان به بررسی مزایای احتمالی IMST برای سلامتی قلبی عروقی، شناختی و جسمی ۵۰ بزرگسالان میانسال پرداختند. در این مطالعه آنها دریافتند که فشار خون به طور قابل توجهی در شرکت کنندگان IMST پایین تر است و عملکرد شریان های بزرگ آنها به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

شرکت کنندگان IMST نیز در آزمون های شناختی و تست های تردمیل بهتر ظاهر شدند. در آزمایشات تردمیل، آنها قادر به ادامه کار بودند و میزان ضربان قلب و مصرف اکسیژن خود را پایین می آوردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید