فواید شگفت انگیز قرار دادن پیاز کف پا

کدخبر: ۲۸۰۴۴۴
اقتصادنیوز: شاید شنیده باشید برخی افراد قبل از خواب برشی از پیاز روی کف پاهای شان می گذارند و از این کار آنها تعجب کرده باشید. در این مطلب دلیل این کار را برایتان می گوییم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز  پوست ما بزرگ ترین ارگان بدن ماست که می تواند مواد شیمیایی، یون ها، موادمعدنی، مواد مضر آرایشی و سایر چیزهایی که با آن در تماس هستند را جذب کند. جذب روپوستی، اسم فرآیندی است که طی آن مواد بواسطه پوست جذب بدن می گردند.

مطالعات نشان می دهد پوست می تواند برخی از مواد مغذی را از پیازی که روی کف پاهای مان هنگام خواب گذاشته ایم جذب کند.

دانشمندانی که روی نوزادان مطالعه کرده اند دریافته اند که مالیدن روغن نارگیل و روغن آفتابگردان روی پوست نوزادان، منجر به افزایش تری گلیسرید و اسیدهای چرب در جریان خون آنها می شود. این روغن ها در اثر مالش روی پوست وارد خون شده بودند، اما نتایج مشابه زمانی بود که این روغن ها خورده شده بودند.

ماساژ کف پا، طب آیورودا، طب سوزنی، طب فشاری و طب سنتی چینی همه شیوه های درمانی هستند که شامل تحریک نواحی خاصی در کف پا می شوند که به منظور سلامت کل بدن می باشد.

خواص آنتی باکتریال پیاز

خواص ضدمیکروبی پیاز مشابه سیر می باشد، اما تاکنون تحقیقات چندان گسترده ای روی سیر صورت نگرفته است. پیاز دارای ترکیبات متنوعی از سولفور می باشد که فعالیت های ضدمیکروبی دارند. در ضمن بریدن پیاز، موجب رها شدن آنزیم هایی می شود که آغازگر یک واکنش شیمیایی هستند، واکنشی که پروپان سولفونیک اسید تولید می نماید.

چطور پیاز را روی کف پای تان قرار دهید؟

فرقی نمی کند چه نوع پیازی دارید؛ قرمز، سفید یا زرد. آن را به قطر تقریبا یک سانتی متر برش بزنید. یک برش از آن را در قسمت پنجه ی کف پا گذاشته و جوراب را روی آن بکشید. برش دیگر را روی قوس کف پا قرار داده و اگر لازم بود یک برش دیگر هم در قسمت پاشنه بگذارید و جوراب را کاملا به پا کنید.

اگر میخچه دارید، یا پاشنه های تان پینه بسته است، پیاز به برطرف کردن این مشکلات هم کمک می کند. برای این منظور باید یک برش پیاز را در سرکه قرار داده و آن را روی میخچه یا پینه بگذارید و جوراب بپوشید و بخوابید. ترکیب اسیداستیک سرکه و اسید سولفوریک پیاز، به نرم کردن پوست این نواحی کمک کرده و راحت تر می توانید این پوست مرده را با سنگ پا برطرف نمایید.

خواص سولفور پیاز

دلیل بوی پیاز، سولفور آن می باشد. سولفور یک ماده مغذی بسیار مهم در رژیم غذایی ماست، زیرا به تشکیل پروتئین ها کمک می کند. وقتی شما قبل از خواب، پیاز روی کف پای تان می گذارید، منبعی از سولفور را در اختیار بدن تان قرار می دهید تا هنگام استراحت آن را جذب نماید.

سولفور برای داشتن موها و ناخن های سالم مهم است، همچنین برای تولید انسولین در بدن و عضله سازی نیز اهمیت دارد. با قرار دادن پیاز در جوراب تان پیش از خواب اجازه می دهید روغن پیاز به پوست تان نفوذ کرده و برای بدن تان سولفور تولید کند. البته، شما می توانید با خوردن پیاز هم این خواص را دریافت کنید.

پیاز قرن هاست که در طب سنتی، برای پاکسازی خون کاربرد دارد. مشکلات زیادی هستند که با این شیوه قابل برطرف شدن هستند مانند:

سرماخوردگی و آنفلوآنزا
مشکلات غدد
فشار خون بالا
مشکلات مربوط به سیستم ایمنی بدن
التهاب
تهوع
کم اشتهایی
ضعف

اگر دوست ندارید در جوراب تان پیاز بگذارید، روغن پیاز را به شکل کنستانتره ی آن هم می توانید از فروشگاه ها خریداری کنید. فقط محصولی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته و ارگانیک باشد. برای این شیوه، دو قطره از این کنستانتره را با روغنی دیگر مثل روغن نارگیل یا روغن جوجوبا یا آواکادو ترکیب کرده و این مخلوط را به کف هر دو پایتان بمالید و جوراب به پا کرده و بخوابید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید