رئیس‌جمهوری: ارتش ایران مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است

کدخبر: ۳۳۳۳۵۳
اقتصادنیوز:رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ارتش⁩ ایران نه نماد جنگ‌سالاری که مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرانحسن روحانی روز جمعه (۲۹ فروردین) به مناسبت روز ارتش در حساب  توییتری خود نوشت: ارتش⁩ ما نه نماد جنگ‌سالاری که مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است. عظمت کار شما «مدافعان وطن» و «مدافعان سلامت» در کمک به ملت و دولت در جریان سیل، زلزله و بیماری، بیش از پیش نمایان شده است.

رییس جمهوری تصریح کرد: صدای بلند ارتش همواره جاودانه است که «ارتش فدای ملت». خداوند یار و یاورتان باد.

حسن روحانی روز جمعه (۲۹ فروردین) در پیامی که امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم قرائت کرد، تصریح کرد: ارتش چه در جنگ، چه در صلح، چه در جنگ سخت، چه در جنگ نرم، چه در جبهه، چه در خیابان، چه در پادگان و چه در بیمارستان، پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه ایرانیان است. شما در دفاع مقدس در برابر دشمن از ایران دفاع کردید و چپ و راست و فقیر و غنی و روستایی، شهری و پیر و جوان را از هم جدا نساختید، شما ارتش ایران بودید و همواره ارتش ایران می‌مانید.

مراسم «رژه خدمت» ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» صبح امروز با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مرکز آموزش‌های شهید امان‌اللهی نیروی زمینی ارتش در تهران و همزمان در سراسر کشور آبرگزار شد.

در این رژه، نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد.

این رژه همزمان با تهران در ۲۴ مرکز استان برگزار و یگان‌های حاضر در آن بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم‌یاری بلافاصله به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام شدند.

امام خمینی (ره) رهبرکبیر جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند. از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی یاران در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن یاوران سلامت» برگزار شد که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید