صوفی: نارضایتی مردم دامن اصلاح‌طلبان را گرفته است

کدخبر: ۳۷۹۳۷۵
علی صوفی گفت: شخص مورد نظر حتما اصلاح‌طلب باشد تا مشکلاتی که در انتخابات‌های گذشته به ویژه در انتخابات 96 و عملکرد آقای روحانی پیش آمد و طی آن اصلاح‌طلبان آسیب دیدند پیش نیاید چون امروز خیلی سخت می‌توانند پاسخگوی مردم باشند.
صوفی: نارضایتی مردم دامن اصلاح‌طلبان را گرفته است

به گزارش اقتصادنیوز، علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات با روزنامه آرمان ملی گفتگویی داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- اصلاح‌طلبان باید روی 2 نکته توجه داشته باشند و در انتخابات روی آن دو نکته کار کنند. نخستین نکته معرفی یک شخصیت اصلاح‌طلب، کارآمد و مجرب است که برای مردم شناخته شده باشد و بتواند اعتماد مردم را جلب کند. یعنی شخصیت آن فرد از نظر علمی، تجربی، اجرایی و کارایی برای مردم جا بیفتد. موضوع مهم‌تر اینکه شخص مورد نظر حتما اصلاح‌طلب باشد تا مشکلاتی که در انتخابات‌های گذشته به ویژه در انتخابات 96 و عملکرد آقای روحانی پیش آمد و طی آن اصلاح‌طلبان آسیب دیدند پیش نیاید چون امروز خیلی سخت می‌توانند پاسخگوی مردم باشند. لذا باید تمهیداتی اتخاذ شود که دیگر چنین آسیبی پیش نیاید.

- با حذف ترامپ از عرصه قدرت اجرایی در آمریکا و سیاست بین‌الملل به عنوان عامل این تحریم‌ها و رویکرد متفاوت رئیس‌جمهور جدید آقای بایدن و برگشت آمریکا به برجام و قوت گرفتن برجام که همه نوعی فرصت به حساب می‌آیند می‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود. لذا از آنجایی که شرایط بین‌المللی نسبت به گذشته بهتر شده است؛ بنابراین اصلاح‌طلبان می‌توانند با توجه به این شرایط بین‌المللی برنامه‌های خود را در عرصه سیاست خارجی و در زمینه مسائل اقتصادی به مردم ارائه دهند و نظرشان را جلب کنند.

- به هر حال عملکرد دولت به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود و به هر حال جامعه از وضع موجود ناراضی است.

در انتخابات اسفند ۹۸ این نگرانی وجود داشت که مردم چون به خاطر اصلاح‌طلبان و حمایت آنها از آقای روحانی و لیست امید در انتخابات مجلس در سال 94 مردم پای صندوق ‌ها آمدند و رای دادند تا منتخبین مورد حمایت اصلاح‌طلبان بتوانند گره از مشکلاتشان بگشایند و کشور را از بحرانی که در آن قرار داشت خارج کنند؛ امروز که این شرایط را می‌بینند از اصلاح‌طلبان رویگردان شوند.

- در دولت دوم مردم خیلی زود مایوس، ناامید، سرخورده و خشمگین شدند و در همان سال اول نیز شاهد بودیم که به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات خود را مطرح کردند. هر چند که 2 سال بعد نیز به دلیل عملکرد دیگری از دولت آقای روحانی به خیابان‌ها آمدند. کاملا واضح بود که نارضایتی مردم از انتخاب خودشان است و این انتخاب را به خاطر اعتماد به اصلاح‌طلبان انجام دادند.

- امروز این نارضایتی دامن اصلاح‌طلبان را گرفته است. البته در این فضای یأس و ناامیدی؛ امیدی نبود که اصلاح‌طلبان به انتخابات 1400 دل ببندند اما کنار رفتن ترامپ و انتخاب بایدن باعث شد تا جامعه نیز نسبت به آینده روابط بین‌المللی کشورمان امیدوار شوند و اصلاح‌طلبان نیز با بروز این شرایط امید بیشتری برای حضور موفق در انتخابات 1400 داشته باشند و فضا را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم هموار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید