اهمیت نرم افزار CRM در توسعه کسب و کار

کدخبر: ۴۵۰۱۱۸
نرم افزار CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تنها ابزاری که برای داشتن یک تجارت پرسود و مشتریان وفادار به آن نیاز دارید.
اهمیت نرم افزار CRM در توسعه کسب و کار

این نرم‌افزار با ارائه تصویری کامل از وضعیت تعامل با مشتریان و سازمان‌دهی فرایند مدیریت ارتباط با مشتری، روابط میان مشتریان و برند تجاری را تقویت می‌کند. اولویت‌بندی میان مشتریان و معرفی راه‌های افزایش تعامل با مشتریان از جمله سوالاتی که باید در استراتژی ارتباط با مشتری پاسخ داده شود.

ایده اصلی برنامه CRM  برای ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت مشتریان، جمع‌آوری و تحلیل سوابق رفتار مشتریان است. بدون داشتن یه طرح مشخص برای مدیریت ارتباط با مشتریان، پیگیری مشکلات و رفع نیازهای مشتریان دشوار می‌شود. استفاده از نرم‌افزارمدیریت ارتباط با مشتری این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا خواسته‌ها و انتظارات مشتریان را شناسایی کرده و متناسب با آن خدمات ارائه کنید.

 قابلیت‌هایی مانند مدیریت سرنخ‌های تجاری، تجزیه وتحلیل داده‌های فروش و اطلاعات مشتریان از جمله امکانات سی آر ام است. نرم افزار CRM در هربار مراجعه مشتری، بانک اطلاعاتی کسب‌وکار شما را از اطلاعات شخصی و سوابق خرید وی تکمیل می‌کند. بنابراین در تماس‌های بعدی مشتریان، خلاصه‌ای از اطلاعات مشتری به شما نمایش داده می‌شود تا با درک نیاز مشتری، خدمات متناسب‌تری ارائه کنید‌.

crm

اهمیت نرم افزار CRM در سازماندهی امور

شرکت‌ها با به‌کارگیری نرم‌افزار سی آر ام  برنامه‌ریزی برای استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان خود را انجام می‌دهند. این نرم‌افزار با نظم بخشیدن به فرآیندهای فروش، اجرای خودکار فعالیت‌های تکراری و پیاده‌سازی کمپین‌های بازاریابی به عملیات فروش جهت می‌دهد.  بدین ترتیب پس از اجرای هر فعالیت تیم فروش، می‌تواند نتایج حاصل از تغییرات نرخ فروش و سودآوری را بررسی کند.

در چنین حالتی با تجزیه و تحلیل داده‌ها، عوامل سقوط نرخ فروش یا افزایش نرخ جذب شناسایی می‌شود. در نتیجه مدیران برای حذف عوامل ریزش مشتری و بهبود عملکرد تیم بازاریابی راه‌حلی در نظر می‌گیرند. به همین خاطر استفاده از نرم‌افزار  CRM علاوه بر سازمان‌دهی امور داخلی شرکت، به فعالیت‌های فروش نیز نظم می‌بخشد.

ارتباط با مشتریان

برای اینکه خدمات خود را متناسب با نیاز مشتری ارائه کنید باید اطلاعاتی نظیر سن، سطح تحصیلات و علایق مشتری را بدانید. بهترین راهکار برای شناخت درست مشتری، توجه به سوابق تماس و خرید وی در ارتباط با کسب‌وکار شماست. اینجاست که اهمیت نرم‌افزار CRM در کسب و کار روشن تر می‌شود و امکان ارتباط دقیق‌تر با مشتریان را فراهم می‌کند.

برنامه CRM با شفاف‌سازی اطلاعات مشتریان و ارائه آن به کارکنان بخش‌های مختلف شرکت، از آنان می‌خواهد از این اطلاعات برای بهبود تعامل خود با مشتریان استفاده کنند. اطلاعات مشتری پس از هر تماس یا خرید در بانک اطلاعاتی نرم‌افزار گردآوری می‌شود. بنابراین فرصتی ویژه برای تغییر در روش ارتباط با مشتریان فراهم می‌سازد.

اهمیت نرم افزار CRM در  بازاریابی و تبلیغات

پایگاه اطلاعاتی نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری امکان ثبت و بررسی اطلاعات مشتری از زمان اولین تماس تا پرداخت صورت‌حساب‌ها را به‌وجود می‌آورد. بنابراین مشتریان در دفعات بعدی مراجعه به کسب‌وکار شما، به‌راحتی قابل ردیابی و شناسایی هستند. همچنین می‌توانید دسته‌بندی میان مشتریان بالقوه و مشتریان وفادار را به‌سرعت انجام دهید.

نتایج حاصل از بررسی‌های سوابق خرید مشتریان، مدیران را آگاه می‌سازد تا بدانند کدام مشتریان در اولویت دریافت خدمات قرار دارند. بدین ترتیب بودجه بازاریابی در جای درست خود هزینه می‌شود و مشتریان واقعی توجه و حمایت کسب‌وکار را بدست می‌آورند. در این صورت مراحل ارتباط با مشتریان تسهیل می‌شود. و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها به‌دلیل جذب مشتریان وفادار، سودآوری بیشتر را نیز به‌ همراه دارد. بنابراین این نرم‌افزار برای افزایش بهره‌وری، فروش و بهبود روابط تجاری با مشتریان مناسب است.

نرم افزار CRM

اهمیت نرم افزار CRM در افزایش فروش

نرم‌افزار CRM با استفاده از قابلیت‌هایی برای شناسایی سرنخ‌ها، مشتریان و فرصت‌های تجاری به افزایش نرخ فروش کمک می‌کند. منابع مالی کسب‌وکارها محدود است، در نتیجه باید بهترین راه سرمایه‌گذاری با استفاده  از این منابع محدود را شناسایی کرد. این نرم افزار با تمرکز بر روی سودمندترین مشتریان و سرنخ‌های فروش، اثربخشی استراتژی بازاریابی را افزایش می‌دهد. در این صورت بدون اتلاف زمان و بودجه، توان شرکت صرف جذب مشتریان واقعی می‌شود. مشتریانی که سودآوری و فروش بیشتری برای شرکت به همراه می‌آورند.

وفاداری مشتری

تحقیقات علم بازاریابی تاکید می‌کند حفظ مشتریان قدیمی هر کسب‌وکاری بر جذب مشتریان جدید ارجحیت دارد. نرم‌افزار ارتباط با مشتری نیز با در نظر گرفتن رفتار و سوابق مشتریان در ارتباط با برند تجاری شما، خدمات مختلفی برای جلب اعتماد آنان تدارک می‌بیند. در نتیجه تمرکز و توجه هدفمند به مشتریان بالقوه، آنان برای ادامه خرید از شما مشتاق شده و به تعامل با شما ادامه می‌دهند. با استفاده از این نرم‌افزار برای جلب رضایت مشتریانی تلاش می‌کنید که از رشد کسب‌کار شما حمایت می‌کنند.

سخن پایانی:

نرم‌افزار CRM آنلاین اورست با بیش از یک دهه سابقه، مدیریت فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان کسب‌وکارهای ایرانی را برعهده دارد. بنابراین با اطمینان از کیفیت نرم‌افزار خود خدمات پشتیبانی را به‌صورت رایگان و همه‌روزه ارائه می‌دهد. از طرفی به‌دلیل ارائه این نرم افزار در  بستر کلود، همیشه از آخرین نسخه نرم‌افزار استفاده می‌کنید. نرم‌افزار CRM اورست با امکاناتی همچون تنظیم سطح دسترسی کاربران، رمزگذاری داده‌ها و پیاده‌سازی فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌های قدرتمند، امنیت بانک اطلاعاتی تجارت شما را تامین می‌کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید