گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

کاهش قیمت سکه در بازار تهران

کدخبر: ۵۷۳۷۱۴
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی هم در بازار امروز 24 اردیبهشت 1402 در حول و حوش 107 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی 31 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسید.
کاهش قیمت سکه در بازار تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلا در دومین روز  هفته در سراشیبی قرار گرفت .آن طور که سایت ها و کانال ها اعلام کرده اند قیمت طلا 18 عیار  در بازار امروز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه تا محدوده 2 میلیون و 597 هزار و 500 تومان بالا رفت اما عصر امروز در محدوده 2 میلیون و 542 هزار و 100 تومان به فروش رسید. قیمت مذکور در مقایسه با روز قبل نزدیک به 30 هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

اخذ مالیات از طلا 

یکی از خبرهای که این روزها مورد توجه خریداران طلا قرار گرفته ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت است. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر اصفهان 17 اردیبهشت با اشاره به الزام ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت،گفته بود با راه اندازی این سامانه اخذ مالیات، شناسایی معامله کنندگان، فرارهای مالیات و جلوگیری از توزیع اجناس قاچاق در بازار ممکن می‌شود.برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند این کار ممکن است تا حدودی سطح تقاضا را کنترل کند.برخی ها مدعی بودند که ظاهرا از بنکداران هم خواسته شده مقدار طلا و مشتری های خودشان رو اعلام کنند.

مالیات بر عایدی سرمایه 

مشابه این اتفاق در بازار خوردو و ملک هم هست که از آن با عنوان  مالیات بر عایدی سرمایه  یاد می کنند.

دولت‌ها معمولا برای کاهش نوسان‌گیری و سفته‌بازی اقدام به دریافت مالیات بر عایدی سرمایه می‌کنند. معامله خودرو، ارز ، طلا و املاک مشمول طرح مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود. برای تشکیل پرونده مالیاتی تقریبا برای تمام موارد بانک اطلاعاتی وجود دارد یا در حال تکمیل است که می‌تواند بازارهای اعلام شده را تحت تاثیر قرار دارد ولی برای ارز  بازار آزاد  تشکیل پرونده مالیاتی سخت‌تر است، زیرا معاملات ارز غیر رسمی است و در صورتیکه افراد تصمیم بگیرند حساب سپرده ارزی تشکیل دهند دارایی ارزهای خارجی قابل بررسی می‌شود؛ در غیر اینصورت دسترسی به اطلاعات ارزی سخت خواهد بود و دسترسی به اطلاعات خریدار و فروشنده در  بازار آزاد  وجود ندارد. به همین خاطر به نظر می‌رسد اسکناس سبز آمریکایی به دنبال جدی شدن جریان دریافت مالیات بر عایدی سرمایه افزایش پیدا کند.

کاهش قیمت سکه امامی 

قیمت سکه امامی هم در بازار امروز در حول و حوش 107 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی 31 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسید. 

قیمت دلار و درهم رنج شد 

در سمت رسمی بازار رسمی هم ، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا تغییر نکرده اما  قیمت یورو  گران‌تر شده است.قیمت دلار امروز  یکشنبه 24 اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، در سطح عدد 42 هزار و 352 تومان قرار دارد.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 46 هزار و 95 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته افزایش 120 تومانی داشته و در یک کانال بالاتر قرار گرفته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 532 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 502 تومان، 41 هزار و 904 تومان و 10 هزار و 484 تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز 24 اردیبهشت 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا با کاهش نامحسوس 25 هزار تومانی نسبت به روز گذشته در سطح 2 میلیون و 519 هزار تومان قرار دار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید