عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا

کدخبر: ۱۵۸۴۸۰
قائم مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: برای ایجاد شفافیت در نحوه عرضه و قیمت جوجه یکروزه، از فردا این محصول برای نخستین‌بار در بورس کالا عرضه می‌شود.
عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا

سعید اصغری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، به افزایش قیمت جوجه یکروزه طی چند هفته اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام عید با افزایش تقاضا برای خرید مرغ مواجه هستیم، هر سال در دو سه ماه پایانی سال قیمت جوجه یکروزه برای تولید مرغ شب عید افزایش می‌یابد. 

وی گفت: طی دو سه هفته اخیر قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از 1500 تومان به 1800 و اکنون به 2100 تومان رسیده است و ما هم در این میان ساکت ننشسته و از اعضای انجمن خواسته‌ایم تا بهانه به دست عده‌ای سودجو ندهند. 

دبیر انجمن ملی طیور ایران از افت ناگهانی قیمت جوجه یکروزه پس از طی دوره افزایش تقاضا ابراز نگرانی کرد و گفت: حتی در فروردین‌ماه و پایان تعطیلات با افت شدید قیمت هم مواجه خواهیم بود، چرا که تقاضا هم کمتر می‌شود. 

اصغری فرد به این نکته اشاره کرد که برای کاهش قیمت و همچنین شفاف شدن مکانیسم عرضه جوجه یکروزه، از فردا برای نخستین‌بار این محصول در بورس کالا عرضه می‌شود، چرا که هم متقاضی و هم عرضه‌کننده، موجودی خود و نیاز را روی تابلو اعلام کرده و در نتیجه پس از رسیدن به توافق، معامله در بورس کالا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خود انجمن برای ورود به بورس کالا درخواست کرده، تصریح کرد: ما به دنبال تعادل قیمت در بازار هستیم، اما باید پذیرفت که هنوز زیرساخت‌های لازم برای معامله در بورس هنوز کامل نیست، چرا که بسیاری از مرغداران در اطراف شهرا و شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند که لزوماً دسترسی به اینترنت یا پرداخت آنلاین را ندارند و دیگر اینکه فرهنگ خرید از بورس کالا هنوز نهادینه نشده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید