راهکار از بین بردن گوشت اضافه در منزل

کدخبر: ۲۰۴۳۲۳
گوش اضافه ای که جای زخم و بخیه جراحی ایجاد می شود با دستورالعمل های طبیعی قابل رفع خواهد بود ، دستورالعمل هایی تحت عنوان درمان اسکار کلوئید پوست صورت و بدن.

نمناک؛ اسکار کلوئید با اسکار جوش صورت متفاوت است ، اسکار حاصله از جای جوش و اکنه به حالت فرورفته است ما این نوع اسکار برجسته است که اصطلاحا به آن گوشت اضافه می گویند؛ بعضی اسکارها از زخم ها بزرگترند و رنگ خاصی دارند بسیاری افراد که اسکارهای برآمده دارند از درد ،خارش رنج می برند . بنابراین اسکارهای برآمده نه تنها مشکل زیبایی ایجاد می کند بلکه درد به همراه دارد ، درطول شکل گیری اسکار بیمار همیشه نگران عفونی شدن آن است . درچنین شرایط بهترین کاری که می توانید انجام دهید مراجعه به پزشک است ، گفتنی است این اسکارها در افرادی که پوست تیره تری دارند شایع تر است . در ادامه این بخش از پوست موی نمناک نسخه های موثر طبیعی برای درمان اسکار کلوئید معرفی خواهیم کرد که می توانید در خانه به راحتی از آن استفاده کنید.

نسخه های خانگی و طب سنتی برای درمان اسکار کلوئید

نسخه ی طبیعی برای درمان اسکار کلوئید و گوشت اضافه : 

اسکارهای برآمده بعد از سوختگی ، جراحی ، عفونت ، آکنه و در قسمت بالایی بدن مخصوصا روی چشم ، گردن ،صورت ، کمر نمایان می شود که برای درمان و مقابله با این اسکارها ژل ، لوسیون ، در داروخانه ها موجود است همچنین می توان با استفاده از لیزر به درمان آنها پرداخت ؛ البته راهای طبیعی برای درمان وجود دارد که آسیب کمتری را به بدن میزند .

درمان اسکار کلوئید سرکه سیب :

بسیار مهم است که این نوع سرکه را انتخاب کنید ، چون خاصیت اسیدی سرکه به کاهش سوزش و کوچک شدن سایز اسکار کمک می کند

چکار باید بکنید ؟

ابتدا سرکه را روی موضع بمالید و 2 دقیقه به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید 5 دقیقه خشک شود بعداز گذشت این زمان اینکار را بطور روزمره تکرارکنید تا بهبود پیداکنید

درمان اسکار کلوئید در طب سنتی با جوش شیرین :

روش درمان اسکار کلوئید و گوشت اضافه جای زخم و بخیه با جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر پوسته پوسته کردن و ضدعفونی کردن صورت التهاب را کاهش میدهد . در ذیل به نحوه استفاده از آن می پردازیم :

مواداولیه :

2 ق جوش شیرین 

6 ق هیدروژن پراکسید

نحوه آمادگی :

جوش شیرین و هیدروژن پراکسید را باهم ترکیب کرده تا غلظت پیدا کند سپس 3 ، 4 دقیقه روی اسکارها بمالید اگرمی خواهید تاثیر بیشتری داشته باشد این ماسک را حدود 4 بار در روز بمالید البته اطمینان داشته باشید 1 بخش جوش شیرین و 3 بخش هیدروژن پراکسید را ترکیب کنید .

درمان اسکار کلوئید با آلوورا:

همانطورکه قبلا از خواص الورا در درمان زخم گفته شده حالا می خواهیم به خاصیت مرطوب کنندگی آن بپردازیم به عبارت دیگر اگر از عفونت رنج میبرید به کمک شما میاید

چه کار باید بکنید ؟

ابتدا موضع را با آب ولرم بشویید سپس ژل آلوورا را هرچقدر می خواهید بمالید .

عسل درمان طبیعی و خانگی اسکار کلوئید:

مثل نسخه های قبل عسل خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی دارد همچنین به پوست طراوت وشادابی میدهد.

چه کار باید بکنید ؟

حداقل روزی یکبار عسل را روی موضع بمالید چون عسل محصول کاملا طبیعی است و هیچگونه ضرری ندارد مگر اینکه به آن الرژی داشته باشید .

عسل درمان قطعی و خانگی برای رفع اسکار کلوئید و جای بخیه زایمان

روغن سیر برای درمان اسکارهای برآمده و گوشت اضافه :

سیر از شکل گیری بافت هایی که اسکارها را بزرگ می کند جلوگیری می کند.

مواد اولیه :

3 بوته سیر 

2 فنجان روغن زیتون

بطری شیشه ای

صافی

نحوه آمادگی:

ابتدا سیر را پوست کنده و روغن را داخل قابلمه ریخته و حرارت دهید بعد هر دو مواد را با هم ترکیب و داخل فر با درجه حرارت 250 درجه سلسیوس به مدت 20 دقیقه قرار دهید قبل از اینکه داخل بطری بریزید بگذارید خنک شود بعد از 2 ساعت روی موضع بمالید

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید