نرخ جدید کرایه حمل و نقل عمومی تعیین می‌شود؟

کدخبر: ۶۳۳۷۷۰
اقتصادنیوز: رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص تاخیر ارسال لوایح نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی تذکر داد که رییس شورا اعلام کرد صبح امروز این لایحه به شورا ارسال شده است.
نرخ جدید کرایه حمل و نقل عمومی تعیین می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سید جعفر تشکری هاشمی، در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه نرخ بهای وسایل حمل و نقل عمومی باید تا پایان سال تصویب شود، اظهار کرد: باید با تصویب نرخ ها از دریافت نرخ های خودسرانه خودداری کنیم. تا این لحظه نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی دریافت نشده است. اینکه نرخ به دست رئیس شورا رسیده جای خوشحالی است اما درست نیست که ارائه لوایح به آخرین دقایق موکول شود و از شهرداری می خواهیم به موقع اقدام کند تا از حقوق مردم صیانت شود.

خبر مرتبط
سفر نوروز گران‌تر شد/کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری افزایش یافت+جزئیات قیمت

اقتصادنیوز: ­مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری‌های کشور اعلام کرد: نرخ کرایه اتوبوس‌های برون شهری از امروز سه شنبه ۱۵ اسفند به میزان متوسط ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: امروز قرار است بودجه شرکت ها و سازمان ها تصویب شود و این درحالیست که محل درآمد برخی شرکت ها از همین کرایه هاست. برای مثال مترو و اتوبوسرانی از محل کرایه ها درآمد دارند. با این وجود رسیدگی به بودجه واجد ایراد خواهد بود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر نرخ ها تصویب نشود لایحه بودجه برخی شرکت ها روی زمین می ماند، گفت: از شهرداری می خواهیم در این موارد سریعتر اقدام کند تا در روزهای پایانی سال بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

یک فوریت لوایح تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران و بهای خدمات برای اجرا در سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت.

 این لوایح با ۱۹ رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه یک فوریت لوایح اصلاحی نحوه محاسبه بهای خدمات مدیریت پسماند، پسماند ساختمانی و عمرانی و اصلاحیه مصوبه نرخ بهای نظارت بر دفع و جمع آوری پسماند پزشکی، بهای ورود خودروها به میادین میوه و تره بار، خدمات کارشناسی و تجاری به صورت سرقفلی در میادین میوه و تره بار، بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، خدمات آرامستان بهشت زهرا (س)، استفاده از مراکز تفریحی و باغ پرندگان، بهای خدمات حوزه فنی و عمران، بهای لکه گیری و آسفالت، بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و تفریحی و مراکز فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بررسی شد.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه حداکثر یک جلسه از جلسات امسال شورا باقی مانده است، گفت: مگر این لوایح جزء وظایف شهرداری نیست و مگر سازمان و شرکت و اداره کل ندارد؟ چرا تا امروز این لایحه ارائه نشده و چرا باید امروز ۱۵ لایحه ارائه دهند و انتظار داشته باشند که این لوایح بررسی شود. بنده تا پایان سال در کمیسیون جلسه ای برای بررسی این لوایح تشکیل نخواهم داد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا هم با بیان اینکه با توجه به تذکرات ارائه شده واقعا برای این اتفاق متأسفم، گفت: قطعا بنده در کمیسیون خدمات شهری، این لوایح را بررسی نخواهم کرد. این شیوه غلط است و اعضا چندین بار تذکر دادند و این اقدام بی احترامی به شوراست. علت باید توضیح داده شود تا بدانیم به چه دلیل این روند پیش گرفته شده است.

یک فوریت لوایح ارائه شده در شورا با ۱۳ مخالف تصویب نشد.

در ادامه یک فوریت لایحه  ارسال ۱۴ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران به عنوان ذی حساب نیز با ۱۰ رأی مخالف مورد تصویب قرار نگرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید