فوری/نشست شورای امنیت درباره غزه/ ریاست چین به نفع فلسطین تمام می‌شود؟

کدخبر: ۶۱۲۴۷۹
اقتصادنیوز: وزارت خارجه چین خبر داد وزیر خارجه این کشور به نیویورک خواهد رفت تا نشست شورای امنیت درباره غزه را میزبانی کند.
فوری/نشست شورای امنیت درباره غزه/ ریاست چین به نفع فلسطین تمام می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه خبر داد وزیر خارجه این کشور وانگ یی ۲۹ نوامبر (چهارشنبه، هشتم آذر) به نیویورک خواهد رفت تا نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره موضوع غزه را میزبانی کند. «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین افزود پکن امیدوار است با میزبانی این نشست، در کمک به تحقق آتش‌بس (در غزه) نقش ایفا کند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دیپلمات ارشد چین توضیح داد: چین به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در این ماه، ۲۹ نوامبر نشست در سطح بالا درباره موضوع فلسطین-اسرائیل برگزار خواهد کرد. 

حماس برای اسرائیل شرط گذاشت/ مقاومت چه زمانی به تمدید آتش‌بس غزه رضایت می‌دهد؟

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت هفت صبح جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده و به مدت ۴ روز ادامه دارد. این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ انجام شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه گفت بعد از تماس تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا دید مثبتی به تمدید آتش‌بس بعد از پایان آتش‌بس بشردوستانه فعلی دارد، به شرطی که روزانه بیش از ۱۰ نفر از زندانیان اسرائیلی نزد حماس آزاد شوند.

جنبش فلسطینی حماس هم یکشنبه شب تأکید کرد در راستای تمدید آتش‌بس تلاش خواهد کرد تا اسرای فلسطینی بیشتری آزاد شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید