زمزمه‌های مخالفت با کابینه افراطی/گروگان‌ها؛ قربانی امیال نتانیاهو

کدخبر: ۶۳۶۴۰۵
اقتصادنیوز: وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو آماده است تا گروگان‌ها را به قیمت حفظ ائتلاف راست افراطی خود قربانی کند.
زمزمه‌های مخالفت با کابینه افراطی/گروگان‌ها؛ قربانی امیال نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، همزمان با وقت‌کشی‌ها رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا، زمزمه‌های مخالفت با اقدامات کابینه افراطی این رژیم هم به گوش می‌رسد.

در تازه‌ترین موضع‌گیری، «موشه یعلون» رئیس ستاد کل ارتش و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که زمانی در کابینه «بنیامین نتانیاهو» حضور داشت و حالا به مخالف سرسخت او تبدیل شده است، می‌گوید اگر نخست‌وزیر این رژیم قصد داشت ارتش اسرائیل را به رفح بفرستد، این کار را انجام می‌داد نه اینکه بیشتر نظامیان را طی هفته‌های اخیر از غزه خارج کند.

یعلون روز شنبه به شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «اتفاقی که در حال وقوع است، این است که نتانیاهو می‌خواهد جنگ را طولانی کند. طول مدت حضور او در کابینه مساوی است با زمانی که جنگ طول می‌کشد. او نمی‌خواهد به جنگ پایان دهد. او آماده است تا گروگان‌ها را به قیمت حفظ ائتلاف راست افراطی خود قربانی کند».

خبر مرتبط
مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه به هیچ چیز جدیدی منجر نشده‌

اقتصادنیوز: یک منبع برجسته در مقاومت تاکید کرد که دور مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه «به هیچ چیز جدیدی منجر نشده‌ است.»

در این راستا، شامگاه شنبه سخنگوی شاخه نظامی حماس مرگ یک اسیر اسرائیلی بر اثر کمبود دارو و غذا را اعلام کرد.

یک عضو ارشد حماس نیز به خبرگزاری فرانسه گفت «موضع اسرائیل در قبال آتش‌بس بسیار منفی است و هدف از آن مانع‌تراشی بر سر راه هرگونه توافق است».

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات خود علیه نتانیاهو گفت: «۶ ماه گذشته است. هر دقیقه‌ای که گروگان‌ها در غزه هستند، ما بهای گزافی را می‌پردازیم. اگر ما بر اساس منافع اسرائیل و نه بقای ائتلاف خود عمل می‌کردیم، از همان ابتدا باید مسئله گروگان‌ها را حل می کردیم؛ وقتی که از موضوع کمک‌های بشردوستانه می‌توانستیم به عنوان اهرم فشار استفاده کنیم».

او همچنین گفت ار نظر اعضای افراطی کابینه که می‌خواهند دوباره غزه را اشغال و در آن‌جا شهرک‌سازی کنند، گروگان‌ها را می‌توان در اسارت رها کرد تا «مسیح ظهور کند».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید