گفت‌وگوی شکری با وزرای خارجه ایران، اسرائیل و آمریکا

کدخبر: ۶۴۰۶۳۱
وزیر امور خارجه مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و اسرائیل به صورت تلفنی رایزنی کرد.
گفت‌وگوی شکری با وزرای خارجه ایران، اسرائیل و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «احمد ابوزید» سخنگو مدیر اداره دیپلماسی عمومی در وزارت امور خارجه مصر عنوان کرد «سامح شکری» وزیر امور خارجه این کشور روز یکشنبه سه تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران، «آنتونی بلینکن» وزر خارجه آمریکا و «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مورد پاسخ موشکی و پهپادی ایران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی داشته است.

خبر مرتبط
پدافند هوایی مصر در حالت آماده باش قرار گرفت

اقتصادنیوز: یک منبع امنیتی مصر اعلام کرد: پدافند هوایی مصر وضعیت آماده باش را در صفوف خود به حداکثر رسانده و یک گروه بحران برای نظارت بر اوضاع منطقه تشکیل شده است.

به گزارش رای الیوم، وزیر امور خارجه مصر نگرانی عمیق کشورش را در نتیجه تداوم تشدید تنش نظامی بی‌سابقه بین ایران و اسرائیل به گونه‌ای که اوضاع را از کنترل خارج کرده و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، ابراز کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر افزود: سامح شکری از همتایان ایرانی و اسرائیلی خود خواسته است که نهایت خویشتنداری را به خرج دهند و از تحریکات متقابل که وضعیت تنش و بی ثباتی در خاورمیانه را افزایش می دهد، خودداری کنند.

شکری به همتایان ایرانی و صهیونیستی خود آمادگی مصر با شرکای خود را به منظور رفع بحران کنونی که با تداوم بحران نوار غزه، رنج روزانه مردم فلسطین و تشدید تنش در نقاط مختلف منطقه همراه شده است، اعلام کرد.

همچنین وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد شکری در تماس با بلینکن همتای آمریکایی خود بر تمایل مصر برای هماهنگی با آمریکا برای مهار بحران کنونی ایران و اسرائیل تأکید کرد.

وزارتخانه یاد شده افزود: شکری به وزیر خارجه آمریکا اطمینان داد که گسترش درگیری به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد بود و فقط بی ثباتی بیشتر را به همراه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید