گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

اثر کم تحرکی طلا و دلار در بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه 29 مرداد

کدخبر: ۵۹۳۱۲۴
اقتصادنیوز : به نظر می رسد یکی از دلایل کم رونق شدن معاملات بازار سکه ناشی از کم تحرکی طلا و دلار در روز های اخیر باشد.
اثر کم تحرکی طلا و دلار در بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه 29 مرداد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه  امامی در معاملات نقدی عصر دیروز با کاهش تقریبا 100 هزار تومانی در محدوه 27 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید. شب گذشته هم در معاملات پشت خطی معامله گران تمایل زیادی به خرید سکه نداشتند و فلز زرد  رنگ داخلی در محدوده یاد شده رنج شد.  

به نظر می رسد یکی از دلایل کم رونق شدن معاملات بازار سکه ناشی از عقبگرد قیمت دلار به زیر مرز 1900 دلار بوده است. قیمت اونس طلا  دیروز نوسان محدودی را ثبت کرد و در حول و حوش ۱۸۹۰ دلار به فروش رسید.

فعالان اقتصادی باور دارند مهم‌ترین عاملی که باعث شده  قیمت طلا  در سراشیبی قرار بگیرد ناشی از داده‌های اقتصادی قدرتمند آمریکا است که سبب شده فعالان بازار همچنان شانس افزایش نرخ بهره توسط  فدرال رزرو  را بالا بدانند.سکه بازان معتقدند قیمت سکه امامی در حال حاضر از سمت بازار جهانی طلا حمایت نمی شود و همین امر بر روی فلز زرد رنگ داخلی اثر گذاشته است.

از سوی دیگر  قیمت دلار  در معاملات دیشب زیر مرز ۴۹ هزار تومان معامله شد و برخی باور دارند که بازار دلار با کاهش تقاضا به دلیل روزهای پایانی ماه مواجه شده است. 

کاهش تقاضا در بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز 29 مرداد

 سکه در حال حاضر در محدوده حساسی است و در صورتی که فشار فروش در بازار زیاد شود این فرضیه وجود دارد که سکه مرز حمایتی نیمه کانال ۲۷میلیون تومان و در نهایت مرز روانی ۲۷ میلیون تومان را تست خواهد کرد.با این حال اگر مرز 27 میلیون و 800 هزار تومان حفظ شود احتمال ورود سکه به کانال 28 میلیون تومان وجود دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید