حرکت شاخص سهام محدود می ماند

پیش بینی بورس فردا 14 مهر 1400 /دو سویه متفاوت در بورس

کدخبر: ۴۴۵۳۵۷
اقتصادنیوز: شاخص بورس در معاملات روز چهارشنبه احتمالا در یک دامنه محدود دنبال میشود، با این وصف انتظار دو سویه صعودی و نزولی شاخص هم دور از ذهن نخواهد بود.
پیش بینی بورس فردا 14 مهر 1400 /دو سویه متفاوت در بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه، بازار سهام متاثر از اهرم های رشدی بازار همچون تغییرات نرخ ارز، کامودیتی ها میتواند در یک دامنه محدود با نوسان مثبتی دنبال شود. با پیشرانی پالایشی ها در روز سه شنبه و دوشنبه متاثر از مولفه مثبت نرخ خوراک پالایشی ها، بازار در روز چهارشنبه میتواند در همین ناحیه مثبت ارزیابی شود و سمت تقاضا با تحرکات این گروه فعال باقی ماند.

بازار همچنان میتواند در صنایع پیشران کامودیتی ها و پالایشی ها رو به جلو باشد، اما با این وصف با توجه به تعطیلات اواسط هفته و اهرم های اثرگذاری دیگری همچون ریسک های سیستماتیک مربوط به مذاکرات برجامی وین احتمالا دامنه نوسان شاخص محدود خواهد بود، اگرچه بخشی از فعالان بورسی و موقعیت های خرید میتواند همچنان در وضعیت انتظار و تردید به سر برد و همین عامل میتواند سمت عرضه را نیز در یک وضعیت تعادلی فعال نگه دارد.

با این تقابل لحاظ شده از سوی خریداران و فروشندگان، بازار به احتمال قوی از هفته آینده در صورت اینکه تغییرات فعلی پابرجا بماند، دوباره در سمت تقاضا با تحرکاتی روبه رو شود. مولفه های اثرگذار انتظاری بازار همچون مذاکرات برجامی وین، مذاکرات ایران و عربستان، سیاست گذاری های دولت در زمنیه چگونگی تامین کسری بودجه و تعیین رئیس کل بانک مرکزی همه میتواند از روزها و ماه های آینده تعیین تکلیف و همین مسئله ها میتواند روی سمت و سوی هیجان و سیگنال دهی خریداران یا فروشندگان موثر واقع شود.

بررسی شاخصه های عملکردی بازار سهام از روز دوشنبه هم نشان میدهد که بازار فعلا در سمت تقاضا با تحرکات فعالی روبه رو خواهد بود اما سمت عرضه هم میتواند فشارها را مضاعف کند، چرا که بخشی از تردیدها و انتظارها میتواند تحت تاثیر قرار گیرد. البته در مجموع بازار در یک وضعیت تعادل نسبی قرار دارد، اگرچه گزارش عملکرد ماهانه شرکت ها هم وضعیت مطلوبی را نشان میدهد اما فعلا بازار نگاه بنیادی به سهم ها ندارد و با همان وضعیت هیجان و تردید در موقعیت های خرید و فروش قرار میگیرد.

تازه ترین نظرسنجی «اقتصادنیوز» هم نشان میدهد بازار در روز پایانی کاری هفته جاری به احتمال قوی در یک دامنه محدود پیگیری و شاخص متاثر از احتیاط و تردید معاملات نیز در دامنه محدودی دنبال میشود.

از دید پاسخگویان اگرچه شاخص دوباره توانسته مرز مقاومتی 1.480 میلیون واحد را عبور کند اما بسیار سخت است که بتواند به کانال 1.5 میلیون پای بگذارد. البته دو سویه صعود و نزول شاخص میتوان در دو سوی این تحلیل قرار گیرد و بازار در دو وضعیت میتواند هم قدم به کانال 1.5 میلیون پای بگذارد و هم اینکه از این کانال دور شود.  

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید