ایده برای فروش بیمه؛ 10 تکنیک خلاقانه برای فروش بیشتر!

کدخبر: ۶۱۶۴۹۵
یکی از دغدغه‌های افراد در زمان فروش بیمه، پیدا کردن مشتری است. اگر شما هم در یافتن مشتری جدید به مشکل خورده‌اید و دیگر روش‌های سنتی برای‌تان خریدار نمی‌آورد، شاید زمان آن رسیده تا استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید.
ایده برای فروش بیمه؛ 10 تکنیک خلاقانه برای فروش بیشتر!

رپرتاژ آگهی: استفاده از خلاقیت در بازاریابی، کلید اصلی برای جذب مشتری است. اطلاع‌رسانی و تبلیغات نیز به مشتریان کمک ‌می‌کند تا از حضور شما آگاه شوند. در این مقاله 10 روش خلاقانه برای بازاریابی بیمه معرفی کرده‌ایم که هرکدام مشتریان جدیدی را برای شما به همراه خواهد داشت.

1.‌ تبلیغات پیامکی؛ بهترین روش دسترسی به مشتریان جدید

با استفاده از تبلیغات پیامکی می‌توانید خدمات و مزایا استفاده از بیمه را به مخاطبان معرفی کنید. یادآوری پرداخت اقساط، اتمام بیمه مشتریان بالقوه و فعلی، اطلاع‌رسانی تخفیفات و طرح‌های جدید و ارسال اطلاعات بیمه خریداری شده برای مشتریان موارد کاربرد بازاریابی پیامکی است. علاوه‌بر‌این در  سامانه پیام کوتاه، لیست شماره‌هایی به تفکیک جنسیت یا شهر محل زندگی نیز وجود دارد که برای تبلیغات بسیار مفید است و مشتری‌های جدیدی را جذب خواهد کرد.

شناخت بازار هدف؛ درک بهتر نیاز مشتری

2. شناخت بازار هدف؛ درک بهتر نیاز مشتری

بازاریابی انواع بیمه‌های ماشین برای کسانی‌که خودرو ندارند، هدر دادن زمان و انرژی است. همین یک مثال ساده اهمیت شناخت بازار هدف را مشخص می‌کند. گام اول برای افزایش فروش بیمه، شناخت بازار هدف، مشتریان احتمالی و نیاز‌های آنان است. باید بدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند، چه نیازها و خواسته‌هایی دارند و از چه کانال‌های ارتباطی استفاده می‌کنند. ارتباط مستقیم با مشتری یا استفاده از دستگاه ذخیره ساز شماره تماس مشتریان، نظرسنجی و پرسش مستقیم راه‌های نیازسنجی عموم است.

3.‌ بازاریابی با کمک کسب‌وکارهای مکمل؛ استفاده از روش کسب‌وکارهای بزرگ

کسب‌وکارهای مکمل به بیزنس‌های گفته می‌شود که مشتری و جامعه هدفی مشابه با شما دارند. کسب‌وکار‌های بزرگ نیز با همکاری با یکدیگر مشتریان جدیدی را به سمت خود جذب می‌کنند. برای فروشندگان بیمه کسب‌وکارهای مکمل در زمینه‌های مختلف وجود دارد. برای مثال اگر قصد افزایش فروش بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه خودرو را دارید، نمایشگاه‌های خودرو یا تعمیر کنندگان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. همکاری با مراکز و ارگان‌های دولتی و خصوصی و ارائه تخفیف به پرسنل و کارمندان و شرایط اقساطی مناسب نیز راهکار دیگری برای افزایش فروش است.

4.‌ پیگیری و یادآوری به مشتری؛ ارائه ارزش افزوده به خریداران

پس از اینکه بیمه‌نامه‌ای را به مشتری فروختید، باید آن را پیگیری کنید و از رضایت مشتری مطمئن شوید. همچنین باید به مشتری یادآوری کنید که بیمه‌نامه‌اش نیاز به تمدید دارد. ارزش‌های بیمه و تاثیر آن در زندگی فرد و مزایای خرید از شما را به مشتریان جدید گوشزد کنید و در صورتی که همان لحظه اقدام به خرید نکرد، برای پیگیری و اطلاع از تصمیمات او تماس بگیرید. در‌صورتی‌که مشتری خریدی از شما نداشت دلیل او را بپرسید. این کار به درک بهتر از مشتری کمک می‌کند.

5.‌ ایجاد ترس در مشتری؛ راهی برای فروش بیشتر با نشانه گیری احساس

طبق تحقیقات روان‌شناسی انجام شده در بازاریابی، ایجاد ترس در مشتری بیش از پیشنهادهای که امنیت را به دنبال دارند، اثر می‌گذارد و او را به خرید تشویق می‌کند. FOMO خلاصه‌ عبارت Fear Of Missing Out و به معنی ترس از دست دادن است. اگر موقعیت را طوری نشان دهید تا مشتری قانع شود که در صورت خرید نکردن، مزیت و شانس بزرگی را از دست می‌دهد، احتمال خرید او بیشتر از دیگر زمان‌ها است.

6.‌ تبلیغات جذاب و اثر‌گذار؛ راهی مطمئن برای افزایش فروش

برای اینکه مشتریان بالقوه از وجود شما و محصولات و خدمات آگاه شوند، باید به بازاریابی و تبلیغات بپردازید. تبلیغات آنلاین، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، چاپی، تبلیغات در گوگل و شبکه‌های اجتماعی، نصب بنر در قسمت‌‌های مختلف شهر، ارسال ایمیل و پیام کوتاه و تشویق خریداران فعلی برای جذب مشتری جدید راه‌هایی برای تبلیغات است. انتخاب درست و استفاده همزمان از چند روش بازاریابی اهمیت بالایی دارد؛ اما مهم تر از آن محتوایی است که به عنوان تبلیغات از آن استفاده می‌کنید. محتوای تبلیغاتی درست حتی می‌تواند در یک تصویر یا جمله کوتاه تمام مفهوم مورد نظر خود را به بیننده یا خواننده انتقال دهد.

7. فروش مستقیم؛ کلید درک نیازهای مخاطب

فروش شخصی هنوز هم یکی از بهترین روش‌های فروش بیمه است. در فروش شخصی، شما می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و نیازهای آن‌ها را به طور دقیق شناسایی کنید. بازاریابی حضوری یا تلفنی از روش‌های فروش مستقیم است. در این روش شما با برقراری ارتباط مستقیم با خریدار بالقوه می‌توانید با پرسیدن سوالات هدفمند خواسته و چالش‌های مشتریان را درک و به سوالات ذهنی آنان پاسخ دهید. با استفاده از جواب‌های مشتریان به سوالات خود و تحلیل و بررسی نیازهای مطرح شده، می‌توان اطلاعات فراوانی را استخراج و در تبلیغات بعدی از آن استفاده کرد.

ارائه‌ی تخفیف‌ و پیشنهادات ویژه‌؛ ایجاد انگیزه برای خرید

8.‌ ارائه‌ی تخفیف‌ و پیشنهادات ویژه‌؛ ایجاد انگیزه برای خرید

تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه می‌توانند انگیزه‌ی خوبی برای مشتریان ایجاد کنند تا بیمه‌نامه‌ مورد‌نظر را از شما خریداری کنند. برگزاری کمپین‌های تخفیف هدف‌مند به‌منظور فروش بیشتر یا افزایش آگاهی از برند برای مشتریان بالقوه و مشتریان تخفیف‌دوست، بسیار جذاب است. در دسته‌بندی مشتریان، مشتریان تخفیف دوست، از ارزش محصول شما مطلع هستند؛ اما با قیمت فعلی آن، تمایلی به خرید ندارند. ارائه تخفیف به این مشتریان به فروش منجر خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که تخفیف همیشه کم‌شدن قیمت نیست. ارائه هدیه به‌ویژه پس از خرید اول، مشتری را تشویق به خرید از شما می‌کند.

9.‌ ارائه پیشنهاد؛ فروش محصولات بیشتر به یک مشتری

آیا تا‌به‌حال از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرده‌اید؟ زمانی که شما یک محصول را به سبد خرید خود اضافه می‌کنید محصولات مشابه را نیز به شما پیشنهاد خواهد داد. این ترفند ساده باعث می‌شود شما به جای یک محصول، 2 یا چند مورد خریداری کنید. در زمان فروش بیمه نیز می‌توانید به مشتریان خود با توجه به نیاز، موارد دیگری نیز پیشنهاد دهید. برای مثال در هنگام خرید بیمه شخص ثاثت می‌توانید بیمه بدنه را پیشنهاد کنید.

10. ‌آموزش و ارتقای مهارت‌های فروش؛ فروش به روشی نوین

برای اینکه بتوانید بیمه‌نامه‌های بیشتری بفروشید، باید مهارت‌های فروش خود را ارتقا دهید. هر روز بازاریابان از روش‌های مختلف و جدیدی برای فروش استفاده می‌کنند. در ابتدا این روش‌ها برای مردم بسیار جذاب است و از آن استقبال خوبی می‌شود. با شرکت در دوره‌های آموزشی فروش یا استفاده از کتاب‌ها و مقالات آموزشی در این زمینه می‌توانید از جدید‌ترین متدهای بازاریابی مطلع شوید.

افزایش فروش بیمه با ارسال پیام کوتاه

با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه‌ای که در این مقاله معرفی شد، می‌توانید فروش بیمه خود را افزایش دهید و به موفقیت بیشتری در این زمینه دست پیدا کنید. اولین گام برای افزایش فروش، شناخت درست و دقیق از مخاطب، نیازها و چالش‌های او است. در گام بعدی از طریق روش‌های همکاری با کسب‌وکارهای مکمل، پیگیری و یادآوری، ایجاد ترس در مخاطب، تخفیف و پیشنهاد محصولات مشابه می‌توانید فروش بالاتری داشته باشید. ارسال پیام کوتاه نیز راهی برای حفظ مشتریان فعلی و تبلیغات برای مشتریان جدید است. اگر قصد استفاده از یک پنل پیامکی، با امکانات فراوان را دارید، پنل پیامکی فراز اس‌ام‌اس بهترین انتخاب است. با مراجعه به سایت پنل پیامکی فراز اس‌ام‌اس می‌توانید امکانات و لیست قیمت‌ها را مشاهده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید