پیشنهاد جذاب زلنسکی به ارتش روسیه!

کدخبر: ۵۱۸۷۲۱
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به شدت گرفتن درگیری‌ها در مناطق جنوبی این کشور خطاب به نیروهای روسیه گفت که آنها تنها دو گزینه تسلیم یا فرار پیش رو دارند.
پیشنهاد جذاب زلنسکی به ارتش روسیه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور اراضی «اشغال شده» را از نظامیان روسیه پس خواهند گرفت.

با شدت گرفتن درگیری‌ها بین نیروهای نظامی اوکراین و روسیه در مناطق جنوبی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی که در صفحه تلگرام منتشر کرد، برای نظامیان روسی خط و نشان کشید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی از نظامیان روسیه خواسته است که به خاطر حفظ جان خودشان از اوکراین فرار کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین در این مطلب تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور هر کاری که از دستشان بر بیاید دارند می‌کنند که نظامیان روسیه «پاسخ اوکراین را با ترسی وحشتناک احساس کنند».

وی در ادامه مناطقی که کنترل آن در دست روسیه قرار دارد را «اراضی به طور موقت اشغال شده»، توصیف کرد.

ولودیمیر زلنسکی نوشت: «ارتش روسیه در سرتاسر سرزمین موقتا اشغال شده اوکراین، از کریمه تا منطقه خارکیف، یک پایگاه امن و مکان آرام واحد ندارد و نخواهد داشت».

رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد: «مدافعان ما (نیروهای نظامی اوکراین) همه انبارها، مقرهای اشغالگران، تجهیزاتشان را هر جایی که باشد نابود خواهند کرد...اینجا سرزمین اوکراین است و اشغالگران فقط دو کار می‌توانند بکنند: فرار یا تسلیم شدن. ما برای آنها گزینه‌های دیگری باقی نخواهیم گذاشت».

وی در ادامه باز هم وعده بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین را تکرار کرد. کریمه در سال ۲۰۱۴ با حمله نظامی روسیه اشغال شد. اشغالگران چندی بعد با ادعای برگزاری یک همه‌پرسی این بخش از خاک اوکراین را به خاک خود ملحق کردند. مقامات اوکراینی در سال‌های اخیر همواره این همه پرسی را رد کرده و الحاق آن به روسیه را «اشغالگری» عنوان کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید