استقبال هیأت بین‌المللی کنترل مواد مخدر از اقدامات مثبت ایران

کدخبر: ۲۸۸۸۱۷
اقتصادنیوز: سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد: هیأت بین‌المللی کنترل مواد مخدر با انتشار گزارش سالیانه خود برای سال ۲۰۱۸، به بررسی آخرین وضعیت تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر در میان کشورهای عضو سازمان ملل پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کاظم غریب‌آبادی گفت: در این گزارش، ضمن ابراز نگرانی از افزایش تولید و مصرف مخدرهای صنعتی، به ویژه آن دسته از مخدرهایی که استفاده‌های دوگانه پزشکی دارند، مانند کانابیس (ماریجوانا)، از قانونگذاری ضعیف یا بی‌توجهی برخی دولت‌ها مانند آمریکا و کانادا در ضابطه مند کردن مصرف این دسته از مواد، ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود: در بخش‌هایی از این گزارش، با بررسی وضعیت اجرای توصیه‌های این نهاد توسط برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، به انجام اقدامات و تدابیر مثبت از سوی کشورمان در مبارزه و کنترل مواد مخدر اذعان شده است و در این خصوص آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق مقامات ذیصلاح خود به نظارت نزدیک بر روی واردات، صادرات، عبور، تولید و استفاده از مواد اولیه مخدر ادامه می‌دهد. همچنین وزارت بهداشت ایران به عنوان نهاد تنظیم مقررات و ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان نهاد مجری قانون، با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از انحراف مواد اولیه شیمیایی به کانال‌های غیرقانونی جلوگیری کنند.

غریب‌آبادی همچنین به اشاره این گزارش مذکور درباره حمایت و محافظت ایران از اقشار آسیب‌پذیر در برابر مواد مخدر، پرداخت و گفت: در این گزارش ذکر شده است که دولت جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خود را جهت فراهم نمودن خدمات درمانی و پیشگیری تخصصی در مورد سوءاستفاده از مواد مخدر برای زنان افزایش داده است. دولت ایران همچنین، چهارمین برنامه راهبردی کشوری خود برای کنترل ایدز را در همکاری نزدیک با سایر سازمان‌های مرتبط به اجرا در آورده است. دسترسی به درمان و بهبود عرضه دارویی، از دیگر اقدامات در این خصوص بوده است. انجام آزمایش‌های شناسایی نیز از دیگر روش‌های اجرایی توسط ایران در این حوزه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید