درآستانه المپیک

سایه سنگین کرونا بر المپیک توکیو

کدخبر: ۴۲۷۹۶۲
شمار مبتلایان به سویه دلتا کرونا در توکیو به بیش از هزار و ۹۰۰ نفر رسید که ۱۰۰ نفر از روز گذشته بیشتر است.
سایه سنگین کرونا بر المپیک توکیو

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ­­خبرگزاری صدا و سیما ؛ در آستانه برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، رکورد جدیدی از شمار مبتلایان به همه گیری کرونا در پایتخت ژاپن ثبت شد.

شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در توکیو به بیش از هزار و ۹۰۰ نفر رسید که ۱۰۰ نفر از روز گذشته بیشتر است.

سران ۱۵ کشور و مقاماتی از حدود ۷۰ کشور در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو که فردا برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

امپراتور ژاپن در دیدار با رئیس کمیته جهانی المپیک با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا، تاکید کرد برگزاری المپیک، کار آسانی نیست. فردا شعله المپیک به توکیو خواهد رسید.

همچنین دمای هوا و میزان رطوبت در توکیو افزایش بی سابقه‌ای داشته که این موضوع باعث ابراز نارضایتی شماری از ورزشکاران و نگرانی مسئولان برگزاری المپیک شده است. به علت افزایش دمای هوا، محل برگزاری ماراتون از توکیو به شمال ژاپن که آب و هوای معتدل تری دارد، انتقال پیدا کرد.

به گفته کارشناسان، حباب کرونا در اطراف المپیک توکیو ترکیده است. افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در توکیو به روشنی موید همین نکته است.

هفتاد و یک مورد از این موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ با رقابت‌های المپیک توکیو مرتبط است. کارشناسان درباره بروز این وضعیت در ژاپن و به ویژه هشدار داده بودند و حالا به نظر می‌رسد این پیش بینی به واقعیت تبدیل شده است. ژاپن با چالشی بی سابقه مواجه شده است و این چالش روز به روز در حال شدت پیداکردن است. مسئولان ژاپنی برای کنترل نسبی امور، در توکیو وضع فوق العاده اعلام کرده اند و محدودیت‌های شدید کرونایی در توکیو اعمال شده است.

مردم ژاپن درباره افزایش شدید موارد ابتلا به کووید ۱۹ در روز‌های اخیر به شدت نگران هستند.

رئیس کمیته برگزاری المپیک توکیو در آستانه این رقابت‌ها در نشستی خبری سخنان جالبی بیان کرد. او گفت که گزینه لغو بازی‌های المپیک توکیو را در دقیقه نود منتفی نمی‌داند و ممکن است چنین تصمیمی اتخاذ شود، زیرا موارد ابتلا به کووید ۱۹ در روز‌های اخیر در توکیو به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید