قیمت سکه امروز اصلاح می شود؟

رمزگشایی از افزایش قیمت سکه/پیش بینی بازار سکه

کدخبر: ۵۳۵۰۴۴
اقتصادنیوز: در معاملات پشت خطی دیشب هم قیمت دلار عقب نشینی کرد. عده ای از سکه بازان با اشاره به افت شبانه نرخ دلار از احتمال اصلاح شدن قیمت سکه در بازار امروز سخن گفتند.
رمزگشایی از افزایش قیمت سکه/پیش بینی بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه عصر دیروز در محدوده ۱۶ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان  مبادله شد که نسبت به روز دوشنبه در حدود ۲۵۱ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

فعالان بازار معتقدند رشد قیمت سکه ناشی از خوش بینی سکه بازان به احتمال صعود قیمت دلار بود.نرخ دلار در نیمه اول معاملات نقدی دیروز رشد کرد اما در نهایت رنج شد.

قیمت سکه اصلاح می شود؟

در معاملات پشت خطی دیشب هم قیمت دلار عقب نشینی کرد. عده ای از سکه بازان با اشاره به افت شبانه نرخ دلار از احتمال اصلاح شدن قیمت سکه در بازار امروز سخن گفتند.

پژو 207 در آستانه انفجار قیمت؟

صعود ارزش ذاتی سکه به کانال بالاتر

حباب سکه به محدوده ۸ درصد رسیده است و ارزش ذاتی سکه وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد.

پیام کاهش حباب سکه

برخی از تحلیلگران معتقدند صعود ارزش ذاتی به کانال بالاتر نشان می دهد که از لحاظ بنیادی، شرایط برای بالا رفتن قیمت سکه در بازار تقویت شده است. از نظر برخی معامله گران زمانی که ارزش ذاتی بالا می رود و حباب کوچک می شود احتمال کاهش یکباره و شدید فلز گران بهای داخلی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند. همین موضوع کاهش ریسک خرید می تواند زمینه ساز ورود خریداران بنیادی شود.  

با این حال، دسته دیگری باور دارند پایین آمدن حباب سکه تا محدوده 8 درصدی، در زمانی که ارزش ذاتی بالاست ممکن است نشان دهنده کاهش تقاضا در بازار باشد.

این دسته از فعالان بازار می گفتند یکی از دلایل حباب بالای سکه، افزایش معنادار تقاضا بود که اجازه می داد فلز گران بهای داخلی به شکل قابل توجهی از ارزش ذاتی فاصله بگیرد. از نگاه آن ها در صورتی احتمال رشد معنادار سکه وجود داشت که هم زمان با افزایش ارزش ذاتی، قیمت فلز گران بهای داخلی در بازار نیز بالا می رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید