تاکتیک صبر در بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۷۶۳۶۰
برخی از تحلیگران می‌گویند ممکن است ریزش قیمت طلا بر روی بازار سکه اثر نزولی بگذارد و عده‌ای معتقدند با توجه به ثبات سکه امامی در معاملات پشت خطی، این احتمال وجود دارد که سکه‌بازان تا روز یکشنبه از تاکتیک صبر استفاده کنند.
تاکتیک صبر در بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، تب هیجانی  افزایش قیمت سکه  در روزهای پایانی هفته قبل فروکش کرد و  بازار سکه  گارد نزولی به خود گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با خبر سفر قریب‌الوقوع سلطان عمان به تهران فشار فروش در  بازار سکه  زیاد شده بود. عده‌ای از تحلیلگران فنی می‌گفتند که سلطان، سکه‌های فردوسی را جارو کرد.

قیمت سکه امامی  در روز چهارشنبه هفته قبل ۲۰۰ هزار تومان و در روز پنجشنبه ۵۰۰ هزار تومان ارزان شد و در حدود ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید. با این حال، روز جمعه خبری از فروش‌های هیجانی در  بازار سکه  نبود.

برخی از فعالان بازار معتقدند احتمالا اثر این سفر تا حدودی پیشخور شده و ترس معامله‌گران از اصلاح قابل توجه  قیمت دلار  در نتیجه این سفر تا حدی فروکش کرده است.

در شرایط فعلی خریدار و فروشنده چشم به روز یکشنبه یعنی موعد سفر مورد اشاره دوخته‌اند. فعالان اقتصادی معتقدند بازار در انتظار نتایج این سفر است و به همین دلیل معامله‌گران احتیاط خواهند کرد.

از سوی دیگر نشست شورای حکام که قرار است 15 تا 19 خرداد برگزار شود زیر ذره‌بین معامله‌گران است. تحلیلگران سیاسی و اقتصادی معتقدند که در این جلسه ممکن است درباره ایران تصمیم خاصی گرفته شود که بر روی  قیمت دلار  در تهران اثر بگذارد؛ بنابراین بازار فعلا نظاره‌گر اتفاقات سیاسی است.

افزایشی‌های  بازار ارز  معتقدند سفر هیثم بن طارق درمورد روابط مصر و ایران است و از نگاه این عده،  برجام  تمام شده است. این دسته تصور می‌کنند این اخبار در کوتاه‌مدت می‌تواند جان افزایش را بگیرد اما در بلندمدت بازار احتیاج به فاند خبری مثبت قوی دارد تا بتواند بر مدار نزول باشد. آن‌ها می‌گویند هر قدر که خبر سلطان عمان  بازار ارز  را کاهشی کند، با نزدیک شدن به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این کاهش‌ها جبران می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که  قیمت دلار  در معاملات پشت خطی دیروز نوسان محدوی را ثبت کرد. با این حال  طلای جهانی  به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر خود سقوط کرده بود. برخی از تحلیگران می‌گفتند این احتمال وجود دارد که  ریزش قیمت طلا  بر روی  بازار سکه  در روز جاری نیز اثر نزولی بگذارد.

از سوی دیگر، عده‌ای می‌گفتند با توجه به ثبات قیمت  سکه امامی  در معاملات پشت خطی، این احتمال وجود دارد که سکه‌بازان تا روز یکشنبه از تاکتیک صبر استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید