تزریق پول در بازار باز

صعود و نزول پول در بازار بین بانکی

کدخبر: ۵۷۴۲۴۶
اقتصادنیوز: در هفته منتهی به 25 اردیبهشت ماه امسال، حجم تزریق پول در بازار باز کاهش پیدا کرده و در مقابل به تزریق پول در بازار شبانه افزوده شده است. این درحالی است که نرخ سود و دامنه آن در این معاملات همچنان ثابت باقی مانده است.
صعود و نزول پول در بازار بین بانکی

به گزارش اقتصادنیوز، روند عملیات بازار باز در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال مسیری نزولی پیدا کرد است. در این بازار بانک مرکزی با خرید و فروش اوراق بدهی دولتی سعی دارد تا وضعیت نقدینگی در بانک ها را بهبود ببخشد. در همین راستا داده های آماری نشان می دهد در دومین ماه بهاری امسال حجم نقدینگی تزریق شده در بازار باز حدودا به 90 همت رسیده است.

افت 10 همتی بازار باز

پس از آن که در میانه بهار امسال، تزریق نقدینگی در بازار باز به رکوردبالای 120 همت رسید، اما در این هفته این رقم تقلیل پیدا کرده و برابر با 90 هزار میلیارد تومان رقم خورده است.

این تزریق پایین پول در حالی رخ داده که نرخ سود در بازار باز همچنان ثابت بوده  و در مرز 23 درصد قرار داشته است.

بازار باز

تزریق پول در مرز 48 همت

افت تزریق پول در بازار باز در حالی رخ داده که این رقم در بازار شبانه مسیری صعودی داشته است. در همین رابطه داده های بازار شبانه نشان می دهد در هفته اخیر، تزریق پول بانک مرکزی در عملیات شبانه برابر با 48 هزار و 810 میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که در سال گذشته این رقم معادل با 30 همت ثبت شده بود.

اکنون داده ها و معاملات بازار های بین بانکی نشان می دهددر هفته های اخیر، از حجم معاملات بازار باز کاسته شده و در ادامه به بازار شبانه افزوده شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید