وضعیت بد کسری نقدینگی در بانک ها

رکوردزنی تاریخی تزریق پول در بازار باز

کدخبر: ۵۷۱۲۲۱
اقتصادنیوز:در هفته منتهی به 11 اردیبهشت ماه امسال، تزریق نقدینگی در بانک ها و بازار باز روندی صعودی پیدا کرد. بررسی ها نشان می دهد حجم تزریق 120 همتی پول در بازار باز سومین هفته اردیبهشت ماه امسال سومین رکورد در تاریخ این بازار به شمار می رود.
رکوردزنی تاریخی تزریق پول در بازار باز

به گزارش اقتصادنیوز، روند عملیات بازار باز در کشور مسیر صعودی داشته است. در هر هفته بانک مرکزی در بازار باز به مدیریت نقدینگی بانک ها و در ادامه تنظیم نرخ بهره بین بانکی می پردازد. 

در همین رابطه داده های بانک مرکزی در این خصوص نشان می دهد حجم تزریق پول در معاملات میان مدت میان بانک ها و بانک مرکزی دوباره صعودی شده است.

رکوردزنی تاریخی تزریق پول در بازار باز

در  هفته منتهی به 11 اردیبهشت ماه سال جاری حجم تزریق پول در بازار باز برابر با 120 هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده و از هفته قبل خود حدودا 10 هزار میلیارد تومان بیشتر شد. این رقم به نوعی سومین رکورد تاریخی بازار باز محسوب می شود.

این در حالی است که بانک مرکزی در هفته های متوالی تزریق پول در بازار باز را در مرز 80 هزار میلیارد تومان قرار داده و نهایتا در دو هفته قبل در سطح 100 همت به ثبت رسانده بود.

در مقابل نرخ سود در بازار باز نیز تغییری را ثبت نکرد. در همین رابطه داده های بازار باز نشان می دهد در این مقطع نرخ سود برابر با 23 درصد بوده و نسبت به هفته های قبل خود رشد بیشتری نداشته است.

بازار باز

سطح بالای تزریق پول در بازار بین بانکی

در هفته منتهی به 11 اردیبهشت ماه امسال، تزریق پول در بازار بین بانکی هم سو با معاملات بازار باز رشد قابل توجهی را ثبت کرد. در این بازار بانک ها می توانند به نوعی نیازهای نقدینگی کوتاه مدت خود را برطرف سازند. 

بانک مرکزی در این معاملات با بالاترین نرخ سود یعنی 24 درصد به تزریق پول در بانک ها پرداخته که این رقم حدودا برابر با 70 هزار و 820 میلیارد تومان بوده است. این رشد تزریق پول در بازار باز و بازار بین بانکی به نوعی علامتی از وضعیت بد کسری نقدینگی در بانک ها به شمار می آید.

بازار باز

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید