شایعه توافق ایران و امریکا، چه تاثیری بر بازار ارز دیروز گذاشت؟

کدخبر: ۵۷۸۸۷۳
اقتصادنیوز: روز گذشته همزمان با افت قیمت دلار در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران، شایعاتی مبنی بر افت 10 درصدی نرخ ارز در میان معامله‌گران مطرح شد.
شایعه توافق ایران و امریکا، چه تاثیری بر بازار ارز دیروز گذاشت؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: عمده این افراد از کاهش قیمت دلار غافلگیر شده و از بیان علت اصلی آغاز این روند کاهشی عاجز بودند. اما در میان این افراد عده‌ای وجود داشتند که روند کاهشی جدید را پر قدرت دانسته و بر این باور بودند که در صورت انتشار خبر جدید در زمینه مناسبات سیاسی ایران و غرب احتمال ریزش 10 درصدی نرخ ارز وجود دارد.

راز پنهان آذربایجان فاش شد/ تنش مرزی خاموش میان تهران و باکو

برآیند انتظارات موجود در میان فعالان بازار به کاهش نرخ ارز حداقل در کوتاه مدت دلالت دارد، چرا که می‌توان گفت احتمال انعقاد توافق جدید میان ایران و غرب افزایش یافته است. روز گذشته یک خبرگزاری عبری نیز با توجه به مکاتبات اخیر از احتمال حصول توافق میان ایران و آمریکا سخن گفت. در مجموع موارد ذکر شده سبب افت 590 تومانی قیمت دلار نسبت به نرخ روز پیشین شده و هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته در رقم 50 هزار و 390 تومان به ثبت رسید.

ادعای جدید درباره توافق ایران و آمریکا/ در روزهای آینده چه خبر است؟

البته افت نرخ دلار در معاملات فردایی عصر دیروز همچنان ادامه داشت‌ و برخی از معامله‌گران فردایی ارقامی در مرز 2 کانال قیمتی 49 و 50 هزار تومانی ارائه می‌کردند. افت قیمت دلار در بازار روز چهارشنبه تابلو‌های بازار سکه را نیز قرمز کرد. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدو‌د یک میلیون و 100 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 29میلیون تومان رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید