جلوگیری از بروز بیماری پارکینسون با مصرف قهوه؛ شایعه یا واقعیت؟

کدخبر: ۲۵۹۶۰۱
اقتصادنیوز: بر اساس مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است مشخص شده است که در ترکیبات قهوه نوعی قدرت های عصبی وجود دارد که این یافته ها می تواند در نهایت منجر به درمان های نوآورانه ای برای بیماری پارکینسون شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت نیوز؛  علائم پارکینسون شامل سفتی و عدم تعادل و هماهنگی است. این حالت پیشرونده، عصبی است و در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. درمان های مدرن هم تنها می توانند به درمان علائم کمک کنند.

دانشمندان هنوز علت مبتلا شدن افراد به پارکینسون را کشف نکرده اند، اما یکی از مهمترین تغییرات، ظهور یک نوع خاص پروتئین غلط در مغز است که باعث مرگ سلول و در نهایت منجر به علائم پارکینسون می شود.

پروتئین مورد نظر آلفا سینوئولین است که می تواند از نورون به نورون منتقل شود و آسیب را در قسمت های مختلف مغز گسترش دهد.

امروزه مطالعات نشان داده اند که قهوه ممکن است در برابر بیماری پارکینسون نقش محافظت کننده داشته باشد.

اگرچه به نظر می رسد کافئین در این بازی نقش داشته باشد، اما مولکول های دیگر نیز درگیر این مبارزه می شوند.

قهوه حاوی صدها ترکیب است که می تواند به طور بالقوه با ترکیبات شیمیایی در بدن تعامل داشته باشند.

محققان اخیرا در جستجوی اجزای قهوه که ممکن است به کاهش سرعت پیشرفت پارکینسون کمک کنند، هستند و بر روی یک ترکیب با نام eicosanoyl-5-hydroxytryptamide EHT)) متمرکز شده اند.

EHT مشتق اسید چرب سروتونین موجود در پوشش مومی دانه های قهوه است. این مربوط به کافئین نیست، و مطالعات قبلی نشان داده است که خواص نوروپروتئینی و ضد التهابی دارد. در واقع کافئین و EHT می توانند با هم کار کنند تا پارکینسون را از بین ببرند. EHT در انواع مختلف قهوه یافت می شود، اما مقدار آن متفاوت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید