کاخ سفید قصد کنترل کرونا را ندارد؛

دولت ترامپ تسلیم شد؟

کدخبر: ۳۶۹۴۱۶
اقتصادنیوز: در حالی‌که ۸ روز تا رأی‌گیری نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در اظهار نظری بُهت‌آور که به مثابه «تسلیم کاخ‌سفید در مقابل پاندمی کروناویروس» تعبیر شد، ادعا کرد که دولت متبوعش نه تنها برنامه‌ای برای مهار شیوع ویروس کووید-۱۹ ندارد، بلکه اساساً عزم و اراده‌‌ای هم برای مهار آن در کاخ سفید وجود ندارد.
دولت ترامپ تسلیم شد؟

به گزارش اقتصادنیوز؛ «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان در اظهار نظری عجیب گفت که دولت «دونالد ترامپ» نه تنها برنامه‌ای برای کنترل کرونا ندارد، بلکه قصد کنترل این ویروس را هم ندارد!

مارک میدوز که با جیک تَپر (Jake Tapper)، مجری CNN گفت‌وگویی پرچالش داشت، درباره تداوم فعالیت‌های انتخاباتی خطرساز کمپین ترامپ مورد بازخواست قرار گرفت. روز گذشته گزارش شد که ۵ تن از کارکنان دفتر مایک پنس معاون رئیس‌جمهور به کرونا مبتلا شده‌اند و با این وجود وی برنامه‌ها و سفرهای تبلیغاتی خود را متوقف نکرده است.

جنجالی‌ترین قسمت از گفت‌وگو مارک میدوز با سی‌ان‌ان جایی بود که رئیس کارکنان کاخ سفید گفت: «ما قصد کنترل این بیماری همه‌گیر را نداریم. می‌خواهیم مسئله دستیابی به واکسن، درمان و دیگر حوزه‌های کاهش شیوع (کرونا) را تحت کنترل درآوریم».

میدوز در پاسخ به سؤال جیک تپر  مبنی بر اینکه چرا دولت آمریکا قصدی برای تحت کنترل درآوردن ویروس کرونا ندارد، گفت: «زیرا این یک ویروس مسری همچون آنفولانزا است» و دولت ترامپ «تلاش می‌کند آن را مهار کند».

وی ادامه داد: «آنچه که باید از آن اطمینان حاصل کنیم، فاکتورهای کاهش (شیوع) و درمان‌ واکسن برای اطمینان حاصل کردن از جلوگیری از مرگ افراد است».

طبق گزارش سی ان ان، اظهارات میدوز در شرایطی مطرح شده است که موارد ابتلا به کرونا ویروس در سراسر ایالات متحده بشدت رو به افزایش است و دولت ترامپ همچنان به توصیه‌های کارشناسان بهداشت برای استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات بزرگ به عنوان راهی برای جلوگیری از شیوع کرونا، بی‌اعتنایی می‌کنند.

طبق گفته منابع آگاه، بعد از ابتلای پنج نفر از افراد حلقه نزدیک به «مایک پنس» از جمله از جمله «مارک شورت» رئیس دفتر وی به کرونا، کاخ سفید با موج دوم شیوع ویروس کرونا روبه‌رو است.

اندرو کومو: آن‌ها تسلیم شدند

مارک میدوز

اظهارات این مقام کاخ سفید واکنش‌های منفی به همراه داشت به طوریکه «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت: «امروز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز گفت: "قصد کنترل این بیماری همه‌گیر (کرونا) را نداریم." دولت ترامپ به جای گوش دادن به توصیه‌های دانشمندان و خلق یک برنامه ملی، ترجیح می‌دهد، هزاران آمریکایی‌ بی‌دلیل بمیرند. آنها باید شکست بخورند».

از طرف دیگر، «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک نیز که یکی از ایالات آمریکایی در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا است، با انتقاد از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا گفت: «آنها بدون کمترین زحمتی تسلیم شدند ... آنها از همان ابتدا بر این باور بودند که قادر به کنترل این ویروس نیستند».

مارک میدوز

گفتنی است تاکنون حدود ۸ میلیون و ۶۳۵ هزار نفر از مردم آمریکا به ویروس ناشناخته کرونا آلوده شده‌اند و از میان آن‌ها بیش از ۲۲۵ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید