بادامچیان: حزب موتلفه با نامزد مستقل در انتخابات شرکت می‌کند

کدخبر: ۳۷۹۰۴۸
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی موفقیت دولت آینده را در گرو حزبی بودن آن ارزیابی کرد و گفت: احتمال اینکه موتلفه با نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حضور داشته باشد، فراوان است.
بادامچیان: حزب موتلفه با نامزد مستقل در انتخابات شرکت می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز، اسدالله بادامچیان، در نشست خبری صبح امروز خود طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ما در حال سپری کردن برهه حساس و مهمی هستیم، از یکسو آمریکا دچار بحران همه‌جانبه و اروپا درحال مواجهه با بحران چندجانبه است. همچنین در منطقه خاورمیانه میانه نیز با شرایط سخت و پیچیده‌ای مواجه هستیم. تحت تأثیر چنین شرایطی نیاز است که درخصوص آینده به دقت بحث و بررسی کنیم و برای روزها و سال‌های آینده چاره و تدبیر بیاندیشیم.

وی ادامه داد: ما از ۴۲ سال قبل مسیر انقلاب را شروع کردیم و در این راه با مشکلاتی هم مواجه بودیم، البته در این مسیر کادرهایی هم آموزش دیدند و تجربیات فراوانی کسب شده است. در ابعاد گوناگون پیشرفت داشتیم و البته درکنار آن‌ها مشکلاتی هم وجود داشت و در این مسیر دیدیم که گروه‌ها و ایده‌های مختلف آمدند و رفتند. اکنون باید به سمت تقویت جنبه‌های اقتدار نظام، رفع مشکلات موجود و آن چیزی که هدف گام دوم است یعنی ایجاد تمدن اسلامی و دولت کریمه اسلامی با ارتباطات ویژه بین‌المللی حرکت کنیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و ایلنا بخوانید؛

* حزب موتلفه با بیش از ۶۰ سال سابقه، شخصیت‌ها و افراد برجسته ای دارد. دولت شخصی طرح و برنامه ندارد اما دولت حزبی اینطور نیست برنامه دارد و روی برنامه کار کرده و  اقتضائات و شرایط روز را می‌داند و با تیم کار را دنبال می‌کند.

*{ درباره انتخابات سال ۱۴۰۰ و فعالیت‌های صورت گرفته در مسیر این انتخابات، با اشاره وجود سه طیف نهادها، احزاب و شخصیت‌های ذی‌نفوذ}: در سطح نهادها جامعه روحانیت مبارز را داریم و در این راستا شورای مرکزی به دبیرکل مأموریت داد با جامعه روحانیت فعالیت و همکاری کند. کاری که جامعه روحانیت تاکنون و تا اینجا انجام داده است یک کار ویژه‌ای است و در سراسر کشور دفاتر خود را در ۲۷ استان فعال کردند و ارتباط دارند. در اوایل امسال چندین جلسه داشتند و تصمیم گرفتند که در انتخابات حضور فعال داشته باشند. همچنین در ابتدای ماه محرم چند جلسه با دوستان شورای ائتلاف با حضور بنده و مهندس باهنر داشتیم و بحث وحدت مطرح گردید که بعد معلوم شد که بعضی دوستان علاقمند هستند که با حفظ احترام متقابل تنها و مستقل به صحنه بیایند. از سوی دیگر جامعه روحانیت حدود دوماه قبل بیش از ۴۰ حزب اصولگرا را دعوت کرد و سازوکار جدیدی ایجاد شد که از هر ۸ حزب ۱ نماینده در این شورا حضور داشته باشند و اسم این شورا هم «شورای وحدت» خواهد بود.

* در این شورا نمایندگان جامعه روحانیت حضور دارند و نمایندگان جامعه مدرسین هم به زودی معرفی می‌شوند و در ارتباط با سایر گروه‌ها و تشکل‌ها رایزنی برای معرفی نماینده ادامه دارد. همچنین ما هم در دفاتر استان‌ها در دو بخش کار می‌کنیم، یکی بخش انتخابات شوراها است که در آن زمینه نظر ما،‌ جامعه روحانیت و سایر دوستان این است که وحدت استانی را دنبال کنیم و از مرکز برای این انتخابات که محلی است، تصمیم نگیریم. این سیاست را از قبل هم اعلام کردیم، شورای وحدت هم همین نظر را دارد و امیدواریم در این زمینه با شوراهای استانی کار مناسبی را انجام دهیم.

*{ پیرامون فعالیت این شورا در انتخابات ریاست جمهوری}: در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری که سراسری و ملی است، من به شورای نگهبان یک نامه نوشتم و از آن‌ها خواستم که شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی تعریف کامل رجل سیاسی-مذهبی را ارائه دهد، چراکه چهره‌های مختلف سیاسی هستند اما کسی که در سیاست حضور دارد و در این حوزه رجل سیاسی است اما شاید رجل مذهبی نباشد و بالعکس فردی رجل مذهبی است و رجل سیاسی نیست. ما خواستار این شدیم که شورای نگهبان تعریف این واژه را ارایه دهد تا تکلیف وزارت کشور و سایر کسانی که در انتخابات هستند روشن شود، و کسانی که خود را برای انتخابات آماده می‌کنند در این صورت متوجه خواهند شد که رجل سیاسی و مذهبی هستند یا  خیر و در این صورت خود فرد دیگر وارد انتخابات نخواهد شد، نه اینکه بیاید و رد شود. در مسأله انتخابات ما یک همراهی و حفظ وحدت را به همراه مذاکره با گروه های گوناگون دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در نهایت به گزینه معتبر برسیم.

*{در پاسخ به سوالی پیرامون حضور نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه مردم به گزینه نظامی رای می‌دهند یا خیر}: اینکه فردی نظامی رسمی باشد و بخواهد در انتخابات حضور پیدا کند، برای ورود به سیاست باید از فرماندهی کل قوا اجازه بگیرد. اما اگر فردی بازنشسته باشد، خط در قانون رییس‌جمهور شدن یک نظامی منعی ندارد. درباره اینکه فرد نظامی رای می‌آورد یا خیر، خب این بستگی به نظر جامعه دارد و یک امر مطلق نیست برای مثال تصور کنید مرحوم شهید سلیمانی نامزد انتخابات می‌شد حتما یک حمایت جدی از ایشان صورت می‌گرفت که البته ایشان اهل ورود به سیاست نبود و مسیر خود را دنبال می‌کرد.

* اما درخصوص واکنش مردم نسبت به یک گزینه نظامی، تجربه نشان داده است که مردم در سال‌های گذشته به دو گروه رای ندادند، گروه اول نظامیان و گروه دوم افرادی که در وزارت اطلاعات خدمت کردند. البته باید توجه داشت که اداره کشور بعد از دوران آقای روحانی بسیار سخت است و فردی که حضور پیدا می‌کند باید بسیار توانمند و مقتدر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید