قول جدید آمریکا به اسرائیل درباره جنگ احتمالی با ایران

کدخبر: ۴۶۲۴۷۹
اقتصادنیوز : آمریکا در طرحی دفاعی محرمانه با اسرائیلی ها متعهد شد تا در صورت ویرانی در جنگ احتمالی با ایران، به بازسازی سرزمین‌های اشغالی کمک کند.
قول جدید آمریکا به اسرائیل درباره جنگ احتمالی با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، عرب ۴۸ در گزارشی به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، افشا کرد که آمریکا در طرحی دفاعی مشترک با رژیم صهیونیستی متهد شد در صورت جنگ احتمالی با ایران، به بازسازی زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی از جمله بنادر، شبکه‌های برق و ارتباطات و لوله‌های آب‌رسانی و ...کمک کند.

در این طرح، بند بازسازی مخفی بوده و فقط تعداد کمی از مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی از آن خبر داشتند. زیرا این طرح درنهایت در سال ۲۰۱۸ تصویب شد و احتمالاً به این دلیل بود که هیچ‌کس باور نداشت که ممکن است اراضی اشغالی در صورت جنگ با ایران نابود شوند.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکنون درباره اتحاد نظامی صحبتی نداشته‌اند و تنها در زمینه همکاری بین «ستاد فرماندهی آمریکا و رژیم صهیونیستی» در زمینه‌های اطلاعاتی، نظامی عملیات‌های مشترک دفاع هوایی صحبت کرده‌اند.

یدیعوت آحارنوت همچنین اظهار داشت که این طرح دفاعی مشترک تنها در صورت درخواست کمک از سوی رژیم صهیونیستی و تأیید رئیس‌جمهور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ که این اقدامی نوعی «دور زدن اتحاد» است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که این طرح به صورت مرحله‌ای ساخته شده است و اولین مرحله آن جنگ اول خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ پس از ارسال سامانه دفاعی «پاتریوت» آمریکا برای رهگیری‌های موشک با هدف جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به عراق بود.  

طرح دفاعی مشترک درپی حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ ایجاد شد. زمانی که واحد‌های پدافند هوایی آمریکا در اراضی اشغالی آموزش دیدند و در طول جنگ دوم خلیج فارس در آنجا ماندند.

گفتنی است گزارش‌ها در هفته‌های اخیر نشان داده است که علی‌رغم تهدیدات ادعایی رژیم متجاوز صهیونیستی برای حمله به ایران، ارتش رژیم اشغالگر برای مقابله با ایران آماده نیست. همچنین چندی پیش ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با انتقاد از رویکرد نفتالی بنت، نخست‌وزیر فعلی درمورد ایران و آمریکا، ادعا‌های اخیر علیه تهران را لفاظی‌های تو خالی خواند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید