آلمان بالاخره کوتاه آمد/ جنگنده‌های یوروفایتر به عربستان می‌رسند؟

کدخبر: ۶۲۰۷۷۸
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان اطلاع داد که برلین اکنون مایل است به عربستان سعودی اجازه دریافت جنگنده‌های یوروفایتر را بدهد.
آلمان بالاخره کوتاه آمد/ جنگنده‌های یوروفایتر به عربستان می‌رسند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان با اشاره به «نقش سازنده» ریاض در بحران امنیتی منطقه از زمان عملیات حماس علیه اسرائیل در ۷ اکتبر، در سفر به اراضی اشغالی به خبرنگاران گفت: به‌عنوان دولت فدرال آلمان دیگر مخالفتی با این کار نداریم.

یوروفایتر برنامه‌ای است که توسط انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا هدایت می‌شود و سازندگان BAE Systems ،Airbus و Leonardo را گرد هم می‌آورد.

آلمان پس از ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار در پایان سال ۲۰۱۸ که توسط اطلاعات آمریکا به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نسبت داده شد، فروش تسلیحات به ریاض را مسدود کرد و به‌این‌ترتیب مانع از یک سفارش بزرگ برای ۴۸ یوروفایتر تایفون شد که قرارداد آن در لندن طی سفر شاهزاده سعودی به امضا رسیده بود.

خبر مرتبط
سفر مهم بورل به عربستان/غزه و دریای سرخ محور رایزنی‌ها

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفری دو روزه به عربستان سعودی را آغاز کرد تا در مورد وضعیت جنگ غزه و تنش‌ در دریای سرخ رایزنی کند.

آنالنا بربوک در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی مدعی شد که عربستان سعودی و اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر «از سیاست عادی‌سازی خود دست برنداشته‌اند.»

وی افزود: «از این واقعیت که عربستان سعودی اکنون موشک‌های شلیک شده توسط حوثی‌ها به اسرائیل را رهگیری می‌کند، سپاسگزاریم. این واقعیت که نیروی هوایی عربستان سعودی نیز از یوروفایترها در این زمینه استفاده کند، آشکار است.»

وزیر خارجه آلمان در پایان گفت: «عربستان سعودی حتی در این روزها نقش کلیدی برای امنیت اسرائیل دارد و به مهار خطر درگیری در منطقه کمک می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه