آزمون قیمت دلار در مرز مقاومت / پیش بینی قیمت دلار امروز 17 تیر

کدخبر: ۵۸۲۵۸۱
بررسی ها حکایت از آن دارد که در معاملات پشت خطی دیروز و دیشب کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید دلار قرار بگیرد. به همین دلیل قیمت دلار هم در تهران و هم در هرات دو یا سه پله پایین آمد و در محدوده 50 هزار و 300 تا 400 تومان به فروش رسید.
آزمون قیمت دلار در مرز مقاومت / پیش بینی قیمت دلار امروز 17 تیر

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات پشت خطی عصر پنجشنبه گذشته به سمت مرز مقاومتی 50 هزار و 800 تومان حرکت کرد.

همین امر باعث شد عده ای از بازیگران ارزی تصور کنند که در تهران هم اسکنای آمریکایی به این سمت خیز بردارد. با این حال در روز جمعه ورق سرنوشت دلار رد پشت خطی جور دیگر رقم خورد 

قیمت دلار سه پله پایین آمد

بررسی ها حکایت از آن دارد که در معاملات پشت خطی  دیروز و دیشب کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید دلار قرار بگیرد. به همین دلیل قیمت دلار هم در تهران و هم در هرات دو یا سه پله پایین آمد و در محدوده 50 هزار و300 تا 400 تومان به فروش رسید. 

رفت و برگشت قیمت تتر/ نرخ برابری درهم به دلار در کانال 51 

 قیمت درهم  در روز پنجشنبه تا یک قدمی مرز 14 هزار تومان بالا رفت. با این قیمت  درهم امارات دوباره  ارزش دلار  در ایران بالای 51 هزار تومان برآورد می‌شود.  قیمت تتر  همراه در انتهای هفته گذشته با سایر بازارها افزایش پیدا کرد و حتی رشد قیمت بیشتری را ثبت کرد. تتر در روز جمعه تا مرز 52 هزار تومان بالا رفت و از این مرز مقاومتی تا کف 51 هزار تومان کاهش پیدا کرد.

سیگنال گروسی به بازار دلار 

 شب گذشته  اظهارت رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت.آن طور که گروسی گفته همکاری آژانس با ایران در سطح مطلوب نیست و  در حال حاضر تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران متوقف شده و پیشرفت چشمگیری در این زمینه وجود ندارد. برخی از معامله گران دیشب با برجسته کردن این ادعا سعی کردند مانع نزول دلار به زیر مرز مقاومتی 50 هزار و300 تومان شوند. 

دلار به کانال 49 برمی گردد؟ 

عده ای هم می گفتند قیمت دلار به واسطه نشست شورای امنیت سازمان ملل به صورت هیجانی وارد کانال 50 هزار تومان شد و بعد از صدور بیانیه احتمالا دوباره به مرز 49 هزار تومان برگردد. 

آزمون قیمت دلار در مرز مقاومت 

از نظر تکنیکالیست ها قیمت دلار  بازار امروز دوباره در مرز مقاومتی 50 هزار و 300 تومان مورد آزمون قرار خواهد گرفت. به عقیده این دسته، در صورتی که بازیگران ارزی بتوانند اسکناس آمریکایی را بالای این محدوده حفظ کنند امکان نوسان صعود تدریجی اسکناس آمریکایی به سمت مرز مقاومتی 50 هزار و 800 تومان فراهم خواهد شد. به عقیده آنها در صورتی که این اتفاق رخ دهد مقاومت مهم دیگر مرز 51 هزار و 200 خواهد بود. با این حال اگر کانال 50 هزار تومان از دست برود  در مرحله بعدی مرز حمایتی مهم محدوده 49 هزار و 600 تومان تا محدوده 49 هزارو 800 تومان می باشد. 

تیتر یک
کارگزاری مفید