رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار خودرو در نقطه صفر معامله + جدول قیمت

کدخبر: ۵۹۳۰۲۹
اقتصادنیوز: بازار خودرو در نقطه صفر معامله قرار گرفت و در حال حاضر خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد.
بازار خودرو در نقطه صفر معامله + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ فعالان بازار خودرو با گلایه از وضعیت موجود معتقدند که نبود ثبات در بازار موجب شده تا خریداران تمایلی برای ورود به بازار از خود نشان ندهند، به گونه‌ای که در برخی مواقع شاهد انصراف خریداران خودرو از سامانه یکپارچه فروش هستیم.

به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر معامله در بازار خودرو به دلیل مباحثی که در خصوص  واردات خودرو مطرح می شود در نقطه صفر قرار گرفته و مردم منتظر آیین نامه‌ها و جزئیات واردات خودرو هستند. فعالان این بازار معتقدند در صورتی که واردات خودرو تعیین تکلیف شود و شاهد ورود خودروهای وارداتی به بازار باشیم بلاتکلیفی در این بازار از بین خواهد رفت.   فعالان این بازار به این نکته نیز اشاره می کنند که در حال حاضر معاملات در بازار به دلیل حواشی به وجود آمده در روند واردات خودرو در نقطه صفر قرار گرفته و مردم منتظر آیین نامه و جزئیات واردات خودرو هستند. به گفته فعالان این بازار تقریبا از حدود سه ماه پیش رکود بازار شروع شده و همچنان ادامه دارد و در این مدت شاهد نوسانات بسیاری در این بازار بودیم و بسیاری از خودروها ریزش‌های عجیب قیمتی را تجربه کردند.  

 براساس ارزیابی در میان پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار امروز «هایما S5 پلاس»، «رانا پلاس» و پژو «207 پاناروما اتومات» در بازار افت 3 تا 5 میلیون تومان داشتند و سایر ایران‌خودرویی بدون تغییر راهی بازار شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز اکثر پرطرفدارهای ایران خودرو تغییر قیمت نداشتند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار 575 میلیون تومانی شد. اما «هایما S5 پلاس» امروز کاهشی 5 میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به یک میلیارد و 220 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد دربازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» هم افتی 5 میلیونی داشت و در بازار 490 میلیون تومان قیمت خورد. خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند بطوریکه «دناپلاس» 630 میلیون تومان قیمت خورد و و «دنا پلاس توربو اتومات» هم بدون تغییر در بازار 820 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» با افت 3 میلیونی در بازار 815  میلیون قیمت خورد.

ایران اقتصاد 28

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید