خبر خوش برای مشهدی‌ها/ تردد در این مسیرها آسان شد

کدخبر: ۶۳۳۷۷۳
شهردار مشهد خبر داد که مسافرگیری خط ۳ متروی مشهد از تابستان سال آینده آغاز می‌شود.
خبر خوش برای مشهدی‌ها/ تردد در این مسیرها آسان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا قلندرشریف، امروز ۲۰ اسفند ماه در آیین بهره‌برداری از دسترسی دوم ایستگاه الندشت خط دو قطار شهری مشهد، اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که در شهرها مطرح است و باید به آن توجه شود بحث حمل و نقل عمومی به ویژه حوزه مترو است. اگر به قطار شهری توجه نشود در آینده معضلات زیادی به وجود خواهد آورد.

خبر مرتبط
سفر با مترو رکورد زد+آمار

اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از شکسته شدن رکورد سفر با مترو خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که یکی از ایستگاه‌های مهم خط دو متروی مشهد که ۱۴.۵ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۳ ایستگاه است، دسترسی دوم ایستگاه دوازدهم آن یعنی ایستگاه الندشت امروز به وسعت ۷۰۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید. همچنین ۳ پله اضطراری دیگر در این ایستگاه نیز به بهره‌برداری رسید. مجموع این پروژه‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

شهردار مشهد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خط سه مترو مشهد افزود: روز ٢٨ اسفندماه نیز شاهد تست گرم فاز اول خط سه قطار شهری از میدان شهدا تا باب‌الجواد و پایانه مسافربری به طول ۶ کیلومتر خواهیم بود.

خبر مرتبط
عذرخواهی مدیرعامل مترو از تهرانی‌ها+فیلم

اقتصادنیوز: مدیرعامل مترو تهران به دلیل وقوع اتفاقات اخیر در مترو از شهروندان عذرخواهی کرد.

وی با اشاره به اینکه قطارشهری پروژه هزینه‌بری است و هر کیلومتر آن ۵۰ میلیون دلار یا ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، تصریح کرد: این ۶ کیلومتر نیز حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان دارای هزینه است که کار آن انجام می‌شود تا انشاالله بتوانیم در تابستان سال آینده مسافرگیری کنیم و با حضور رئیس جمهور به بهرداری برسد.

قلندرشریف بیان کرد: حفاری خط ۳ قطارشهری از قاسم آباد مشهد با همکاری قرارگاه خاتم آغاز شده است. حفاری هر کیلومتر قطارشهری با TBM حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. همت تمام مدیران کلان کشور، استان و شهر این است تا این پروژه‌ها با سرعت بیشتر به سرانجام برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید