دولت هلند متهم شد؛ حمایت از جنایات جنگی اسرائیل در جنگ غزه

کدخبر: ۶۱۰۱۴۴
اقتصادنیوز : چهار گروه حقوق بشری مواضع دولت هلند در جنگ غزه را مصداق حمایت از جنایات اسرائیل دانسته و از دولت این کشور شکایت می‌کنند.
 دولت هلند متهم شد؛ حمایت از جنایات جنگی اسرائیل در جنگ غزه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، چهار گروه «آکسفام»، «عفو بین‌الملل»، «پاکس»، و «انجمن حقوق» اعلام کردند که تداوم فروش تسلیحاتی هلند به رژیم صهیونیستی، بدین معناست که هلند در نقض قوانین جنگی و تنبیه جمعی فلسطینیان به دست این رژیم شریک است.

تظاهرات گسترده محیط زیستی در هلند/ خانه ما در آتش است!

این چهار گروه در روز سه‌شنبه از دولت هلند درخواست کردند که بر اساس چهارچوب سیاست‌ها، تعهدات قانون اساسی و توافق‌نامه‌های بین‌المللی رفتار کند.

میخیل سرواس، از مدیران ارشد آکسفام گفت که نهادهای حمایتی سعی دارند کمک‌های بشردوستانه خود را به دست مردم غزه برسانند، اما «باران بمب‌های اسرائیلی» که با حمایت‌های نظامی هلند ممکن می‌شود، اجازه این کار را نمی‌دهد.

وی افزود: این روند باید متوقف شود. ما تا امروز به دادگاه نرفته‌ایم، اما متأسفانه در صورت لزوم، گزینه دیگری پیش روی نداریم.

نماینده سازمان پاکس نیز با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی هلند، این کشور حق ندارد به خریداری سلاح بفروشد که قرار است از آن علیه غیرنظامیان استفاده کند، گفت: قابل‌درک نیست که چرا دولت هلند دانسته و عامدانه این قانون را زیر پا گذاشته است.

همچنین مدیر سازمان عفو بین‌الملل در این باره گفت: دولت هلند اعتبار خود را از دست داده و با تداوم ارسال سلاح به اسرائیل، خود را در خطر هم‌دستی در نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه قرار می‌دهد.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

جنگ غزه امروز در حالی وارد چهلمین روز خود شد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از یورش نیروهای اشغالگر به داخل مجتمع پزشکی الشفا - واقع در مرکز شهر غزه – خبر داد.

این در حالی است که به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، تعداد شهدای این منطقه از زمان آغاز این جنگ تاکنون به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده و همچنین تعداد مجروحان به بیش از ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید