سرنوشت اقتصاد آمریکا بعد از عادی‌سازی سیاست‌های پولی چیست؟

مقاومت بیت‌کوین بالای مرز 30 هزار دلار

کدخبر: ۴۲۷۰۹۰
اقتصادنیوز: با وجود فشار شدید فروش بیت کوین در هفته گذشته این ارز دیجیتال مرز 30 هزار دلار را از دست نداد، برخی معتقدند اقتصاد آمریکا کار دشواری برای ادامه رشد دارد و طلا به این مسئله واکنش مثبت نشان می‌دهد.
مقاومت بیت‌کوین بالای مرز 30 هزار دلار

به گزارش اقتصادنیوز بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 32 هزار و 399 دلار و کمترین قیمت آن 31 هزار و 311 دلار بوده است. در حوالی ساعت 13 و 50 دقیقه عصر به وقت ایران قیمت این ارز دیجیتال در نزدیکی 31 هزار و 702 دلار ثبت شده بود. سرمایه بازار آن 595 میلیارد دلار بود. تغییرات قیمتی بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته و 7 روز اخیر منفی بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 3.5 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم در ساعت 13 و 50 دقیقه عصر به وقت ایران حدود 1965 دلار بود. بازدهی 24 ساعته این ارز دیجیتال مثبت، اما بازدهی 7 روزه آن منفی بود. سرمایه بازار اتریوم در حوالی 229 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 7 درصد اختلاف داشتند.

مقاومت بیت کوین بالای مرز 30 هزار دلار

فشار فروش بیت کوین در هفته گذشته افزایش یافته بود. معامله‌گران بزرگ این ارز دیجیتال حجم زیادی بیت کوین را به صرافی‌ها منتقل کرده بودند. در عرض یک ساعت حدود 141 میلیون دلار بیت کوین به صرافی باینانس منتقل شده بود که از 30 اردیبهشت ماه سابقه نداشت. عده‌ای احتمال می‌دادند بیت کوین به واسطه این فشار فروش به زیر 30 هزار دلار سقوط کند، اما این ارز دیجیتال مقاومت کرد و بالای مرز 30 هزار دلار باقی ماند.

پیش‌بینی روزهای خوب برای طلا!

طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با قیمت 1812 دلار به پایان رساند. قیمت طلا در روز پنج‌شنبه بالای مرز 1820 دلار نوسان می‌کرد اما در روز جمعه این مرز را از دست داد. فردا هفته کاری طلا آغاز می‌شود و با توجه به آمارهای تورمی بالایی که در هفته گذشته منتشر شد بازگشت طلا به بالای مرز 1820 دلار محتمل است.

طلای جهانی

گمانه‌زنی‌های منفی در مورد نرخ سریع بازسازی اقتصادی آمریکا طی ماه‌های اخیر نیز افزایش یافته است. تحلیل‌گران معتقدند سیاست‌های تورمی و افزایش حجم پول به روند بازسازی اقتصادی کمک کرده است و با عادی‌سازی سیاست‌های پولی احتمال دارد اقتصاد این کشور وارد رکود شود. در صورتی که این اظهارنظرها درست باشد، طلا روزهای خوبی پیش رو دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید