هشدار مهم روسیه درباره واکسن کرونا

کدخبر: ۳۶۲۲۶۳
وزارت بهداشت روسیه در توصیه نامه ای که برای داوطلبان روس تزریق آزمایشی واکسن کرونا صادر کرده است به مواردی اشاره کرده که ممنوعیت بارداری از آن جمله است.
هشدار مهم روسیه درباره واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در توصیه نامه واکسن کرونا که توسط خبرگزاری ریانووستی روسیه منتشر شد به زنانی که در آزمایش واکسن کرونا ازنوع اسپوتنیک وی شرکت کردند توصیه شده است که باردار نشوند. 

در ادامه گفته شده است: اگر شما در آزمایش واکسن کرونا شرکت می کنید باید در طول سه ماه پس از واکسیناسیون، از باردار شدن خودداری کنید و به نوزاد شیر ندهید و از تحویل تخمک برای بارداری مصنوعی نیز خودداری کنید.

به افرادی که باردار باشند واکسن کرونا زده نمی شود. 

به مردان هم توصیه شده است در طول سه ماه از بچه دار شدن بپرهیزند.

داوطلبانی که واکسیناسیون کرونا می شوند تا سه روز پیش از واکسن نباید مشروبات الکلی مصرف کرده باشند و در طول تحقیقات هم باید از مصرف هرگونه نوشیدنی الکلی پرهیز کنند ضمن اینکه افراد سیگاری هم نباید روزی ۱۰ نخ سیگار بیشتر بکشند.

افرادی که واکسن زده اند در طول مدت تحقیقات پس از تزریق، تقویمی برای وضع سلامتی خود تنظیم می‌کنند و هر روز حال خود را در آن ثبت خواهند کرد.

در زمان حاضر سه هزار نفر در واکسیناسیون آزمایشی واکسن کرونا در روسیه شرکت دارند و در همین حال واکسن اسپوتنیک وی به همه مناطق روسیه ارسال شده است و واکسیناسیون عمومی در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید