هشدار هواشناسی به این استان / کاهش دما، تندباد و رگبار باران در راه است

کدخبر: ۶۳۵۷۶۴
اقتصادنیوز: کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت سامانه بارشی به نسبت قوی و کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در استان خبرداد.
هشدار هواشناسی به این استان / کاهش دما، تندباد و رگبار باران در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «آسیه آقایی» کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ورود سامانه بارشی به نسبت قوی، اظهار داشت: فعالیت این سامانه از بعد از ظهر امروز ابتدا در مناطق غرب و جنوب استان و نواحی همجوار با استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه بویراحمد و لرستان آغاز می‌شود و به تدریج سایر مناطق استان اصفهان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار مرطوب و به نسبت قوی تا فردا چهارشنبه یکم فروردین در سطح استان ادامه می‌یابد، افزود: اوج فعالیت این سامانه در مناطق غرب و جنوب اصفهان است.

خبر مرتبط
گرفتاری این استان در سیل / یک روستا تخلیه شد

اقتصادنیوز: بارش شدید باران از بامداد امروز و بالا آمدن آب رودخانه «کشکان» باعث مسدودشدن راه ارتباطی و قطع آب آشامیدنی پنج روستا از توابع شهرستان معمولان شد.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، شرایط جوی امروز و فردا به صورت نیمه ابری است و به تدریج افزایش ابر، مه آلودی، رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

آقایی با اشاره به وقوع باد شدید و توفان لحظه‌ای در مناطق مختلف استان، گفت: این شرایط در مناطق شرقی و شمالی استان با خیزش گردو خاک محلی همراه است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده بین سه تا ۶ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۹ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید