پیش بینی بازار ارز در 9 مرداد

بی قراری در بازار ارز/محدوده حساس قیمت دلار

کدخبر: ۴۲۹۸۵۱
اقتصاد نیوز:در بازار ارز امروز پیش بینی می شود دو محدوده مهم برای قیمت دلار وجود دارد. محدوده 25 هزار و 800 تومان و مرز 26 هزار.
بی قراری در بازار ارز/محدوده حساس قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران دلار در روز جاری به دو محدوده دقت زیادی خواهند کرد. اولین محدوده 25 هزار و 800 تومان است. تحلیل گران فنی باور دارند،‌ اگر قیمت دلار بالای این محدوده بماند،‌ خریداران بیشتری به بازار هجوم خواهند آورد و اسکناس آمریکایی به بالای مرز 26 هزار تومانی قدم خواهد گذاشت.

شرایط انتظاری بازار به گونه ای شده است که معامله گران باور دارند، در هفته جاری،مرز 26 هزار تومانی به احتمال زیاد شکسته خواهد شد. با این حال، عده زیادی نمی خواهند قبل از مشاهده و رفتار بازارساز به خریدهای سنگین خود ادامه دهند. عده زیادی نیز از ابتدای هفته گذشته در اواسط کانال 24 هزار تومانی خریدار شدند و ممکن است بخشی از خریدهای خود را بخواهند، هم زمان با عرضه بازارساز به فروش برسانند.

محدوده 25 هزار و 800 تومانی از این جهت اهمیت دارد که از دست رفتن آن، حکایت از قدرت نمایی بازارساز و سودگیری معامله گران دارد. حفظ این محدوده نیز نشان می دهد که خریداران هم چنان در بازار حضور فعالی دارند.

دلار پشت خطی

محدوده دوم حساس دلار

محدوده دومی که برای معامله گران ارزی اهمیت زیادی دارد، 26 هزار و 300 تومان است. شکست این محدوده از نگاه برخی تحلیل گران فنی زمینه ساز حضور معامله گران بیشتری در بازار خواهد شد و حتی ممکن است زمینه ساز افزایش قیمت دلار به بالای کانال 27 هزار تومانی شود.

عامل دیگری که امروز برای بازیگران ارزی اهمیت دارد، خط حواله درهم است. به گفته فعالان تا زمانی که درهم بالای مرز 7 هزار تومانی نوسان کند، انتظارات کاهشی در بازار داخلی ضعیف خواهد بود. در کنار این، شکست محدوده 7 هزار و 200 تومانی می تواند انتظارات افزایشی را در بازار بسیار تقویت کند و زمینه ساز شکست مقاومت مهم 26 هزار و 300 تومان شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید