سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

نظر روسیه در مورد اخراج دیپلمات های روس از آمریکا

کدخبر: ۱۵۷۱۵۸
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تمامی پیش شرط های لازم برای ترمیم روابط روسیه و آمریکا فراهم شده است.
نظر روسیه در مورد اخراج دیپلمات های روس از آمریکا

به گزارش مهر ، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با ریا نواستی روسی اظهار داشت که در مسکو این احساس وجود دارد که اعضای حزب دموکرات در آمریکا در تصمیمات اخیر خود قصد داشتند انتقام پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب کشورشان در انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر را از روسیه بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: رئیس جمهور کنونی که در حال رفتن است، از هر کاری که موجب تخریب روابط دو کشور باشد، خودداری نکرده است و متوجه این امر نیست که این قبیل رفتارها ثمری ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: به صراحت بگویم این احساس که دموکرات ها تلاش می کنند انتقام پیروزی ترامپ را بگیرند، کار پوچ و بی حاصلی است که آن ها ظرف مدت کمتر از یک ماه مانده به ورود ترامپ به دفترش، انجام می دهند.

«ماریا زاخاروا» تأکید کرد: اخیراً اوباما قانونی را امضا کرد که شروط و ضوابطی را برای ارسال موشک های زمین به هوا به مخالفان سوری مطرح کرده است؛ اقدامی که برای برقراری آرامش در این کشور، مطلوب ارزیابی نمی شود.

این دیپلمات برجسته در وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد: ما با تیم آمریکائی همکاری خواهیم کرد. فرضیه خود را در این همکاری بر این واقعیت استوار کرده ایم که برای حل و فصل بن بست کنونی که به دلیل اقدامات دولتِ در حال گذار آمریکا در روابط میان دو کشور ایجاد شده است؛ لازم است تلاش شود.

زاخاروا ادامه داد: لازم است تأکید کنم که در این راه تمامی شرایط و بسترهای لازم برای ترمیم روابط دوجانبه نیز فراهم شده و مهیا گردیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید